سیاسی

طی ۴ ماه، ریشه های اصلی تورم را از بین می برم

محسن مهرعلیزاده، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم گفت: از روز اول دولت و در عرض حداکثر سه تا چهار ماه، ریشه‌های اصلی ایجاد تورم را از بین می‌بریم.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، پس از ضبط برنامه انتخاباتی رادیویی خود در جمع خبرنگاران، نظرات و برنامه‌های خود را مطرح کرد که گزیده‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

-اقتصاد رقابتی اهمیت زیادی دارد. اگر اقتصاد رقابتی شود، تولید رشد می‌کند و تورم کنترل می‌شود.

-باید سهم بیش از ۶۰ درصدی اقتصاد در دست دولت را به رقم‌های پائین‌تر با طی یک روند طبیعی به حداکثر ۲۰ الی ۲۵ درصد در طی چهار سال برسانیم.

-با کنترل تورم، نوسانات قیمتی در بازار کنترل می‌شود. امیدواریم با الگوی صحیحی که اتخاذ خواهیم کرد، از پس این کار بربیاییم. با همکاری دوستانم حدود دو سال است که بر روی  الگوی اقتصاد اجماعی کار کرده‌ایم. این مدل می‌تواند حمایت‌های اجتماعی از بعد تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگی، خدمات، بهداشت، هزینه‌های پزشکی و حداقل دستمزد را پوشش دهد.

-از روز اول دولت و در عرض حداکثر سه تا چهار ماه ریشه‌های اصلی ایجاد تورم را از بین می‌بریم. این اقدامات با رفع موانع تولید و بخشنامه‌های سریع که بتواند قوانین و بخشنامه های ناکارآمد و بعضا متناقض و متعارض را از بین ببرد و راه تولید و صادرات را باز کند، محقق خواهد شد و اثرات خود را در ماه اول و دوم در بازار و عرصه تولید از خودش نشان خواهد داد.

-با روش‌هایی مانند حذف یارانه‌های پنهان بدون اثرگذاری در زندگی مردم و اثرگذاری فزاینده در کالاهای مصرفی، پول مردم را به شکل تزریق در تولید و تزریق در تسهیلات تولید در اختیارشان قرار می‌دهیم و موانع را برخواهیم داشت.

-ما یک رانت تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم و داریم. در سال گذشته نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار در این زمینه به بازار تزریق شد با قصد اینکه کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد ولی در این جهت کمک موثری نکرد، بلکه به عکس آن تبدیل شد. مردم با قیمت‌های بالا و حتی بعضا بر مبنایی قیمت‌های آزاد دلار و یورو در داخل اقلام را تهیه کردند در حالی که مبنا این بود کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد اما این اتفاق کمک موثری نکرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا