اجتماعی

ظرفیت پزشکی افزایش پیدا کرد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: نسبت پزشک به ۱۰ هزار نفر جمعیت در سال جاری ۱۳ است که تا سال ۱۴۱۰ باید به سرانه ۲۰ پزشک برسد.

به گزارش روند بازار، جزئیات پذیرش دانشجوی پزشکی چیست؟ آیا سهمیه‌ها در این پذیرش‌ها اعمال می‌شود؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش ظرفیت پزشکی در نهاد ریاست جمهوری گفت: در جلسه ۸۵۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی و سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

او افزود: جلساتی پیرامون افزایش ظرفیت پزشکی در ستاد نقشه جامع علمی کشور با حضور مسئولان مربوطه به بحث انجامید و تایید شد که نسبت پزشک به ۱۰ هزار نفر جمعیت در سال جاری ۱۳ است که تا سال ۱۴۱۰ باید به سرانه ۲۰ پزشک برسد.

عاملی تصریح کرد: روز گذشته جلسه‌ای را با وزیر بهداشت و مسئولان داشتیم که نهایتا به افزایش سالانه ۲۰ درصد طی ۴ سال متوالی جذب دانشجوی جدید پزشکی توافق شد، یعنی هر سال ۲۰ درصد باید نسبت به سال گذشته این جذب افزایش یابد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این افزایش اختصاص به مناطق محروم کشور دارد که دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور جذب می‌شوند و بر اساس بیمه گزینی به مناطق محروم اختصاص می‌یابد.

این سهمیه به صورت خاص برای عموم داوطلبان رشته‌های پزشکی گذاشته شده است و تابع قوانین مربوطه به قاعده جذب دانشجو نیست، بنابراین فرصتی را فراهم می‌کند تا همه کسانی که از ظرفیت دانشجوی مناسبی برخوردار هستند، بتوانند در این دوره جذب شوند.

او افزود: سند شورای عالی انقلاب فرهنگی هفته آینده نهایی می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا