دانش و فناوری

شهرهای رمزنگاری شده، رویای بنیانگذار اتریوم

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم در یک مصاحبه به شهرهایی با فناوری‌های رمزارز، DAO و NFT اشاره کرد. احتمال ظهور شهرهای بلاکچینی چقدر است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در کنار افزایش تمایل جامعه به رمزارزها، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)ها و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO)، شهرها هم به دنبال ورود به حوزه بلاکچین و رمزارز هستند.

ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار اتریوم در سخنرانی خود در روز بلاکچین سنگاپور که از سوی اتحادیه بلاکچین سنگاپور برگزار شد توضیح داد که شهرها به ویژه در آمریکا چگونه در حال تجربه کردن ایده‌هایی چون کوین، BFT و DAO هستند.

فرانسیس سوآرز شهردار میامی اخیرا اعلام کرد که این شهر باید به شهروندانش برای سرمایه‌گذاری روی میامی‌کوین ( رمزارز اختصاصی این شهر) بازدهی بیت‌کوینی بدهد. شهردارد نیویورک هم اخیرا رمزارز ویژه خود را با نام نیک‌کوین روانه بازار کرده است. شهردار جدید نیویورک می‌خواهد این شهر قطب رمزارز آمریکا شود و اعلام کرده که سه دستمزد نخست خود را از طریق بیت‌کوین دریافت خواهد کرد.

دو کوین اختصاصی نیویورک و میامی توسط شرکت سیتی‌کوین ایجاد شده که جوامع شهری را قادر می‌سازد، سکه‌های مختص خود را داشته باشند. بخشی از این کوین‌ها هم به دولت‌های محلی تعلق می‌گیرد.

وترین در این خصوص گفت: « این موضوع شهروندان این شهرها را تشویق می‌کند که کارهایی برای مفید بودن این کوین‌ها انجام دهند.»

فناوری‌های NFT و DAO

ایالت وایومینگ که یکی از بهترین شهرها از نظر سازگاری با فناوری بلاکچین بوده و قوانینی حمایتی در این زمینه دارد مقر شرکت سیتی‌دائو است. شرکتی که به عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز وظیفه ایجاد شهرهای بلاکچینی در دنیای حقیقی را دارد. این شرکت اخیر ۱۶ هکتار زمین در حاشیه شهر وایومینگ خریداری کرده و قصد دارد قطعات بیشتری را در آینده بخرد.

بوترین همچنین اعلام کرد که NFTها هم می‌توانند جایگزین بعدی باشند: « دولت سنگاپور به طور فنی اقدام به صدود NFTهایی کرده که در واقع مجوز رانندگی هستند. » تجربه دولت‌ها می‌تواند شامل رای‌گیری میکرو روی زنجیره هم باشد.

خالق اتریوم افزود: « بلاکچین شفافیت و اعتماد را برای فرایندهای مختلف ارائه می‌کند. با وجود اینکه برخی از ورودی‌ها خصوصی هستند، شما هنوز می‌توانید این شواهد رمزنگاری شده را داشته باشید که هر اتفاقی که در حال وقوع است از قوانین پیروی می‌کند.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا