اقتصادی

عاقبت مسکن مهرهای فاقد متقاضی و تکمیل نشده چیست؟

معاون وزیر راه گفت: پایان آبان ماه،همه واحدهای باقیمانده مسکن مهر به غیر از پرونده‌های دارای مشکلات حقوقی و زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، به متقاضیان تحویل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار به نقل از خبرآنلاین ، علی نبیان با اعلام آخرین جزئیات تکمیل واحدهای مسکونی مهر که بخش عمده آن‌ها بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن بوده است، در خصوص روند تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر افزود: تا پایان آبان‌ماه امسال، همه واحدهای باقیمانده مسکن مهر در استان‌ها جمع‌بندی می‌شود و مراسم اختتامیه واحدهای مسکونی مهر در استان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد. همچنانکه در تعدادی از استان ها، مراسم اختتامیه مسکن مهر برگزار شده است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه هم اکنون هفته‌ای دو جلسه به شکل ویدئوکنفرانس با استان‌ها جلسه پیگیری اتمام مسکن مهر و اختتام آن‌ها برگزار می‌شود، گفت: استان‌ها در حال تلاش برای اتمام پروژه واحد مسکن مهر هستند. منابعی نیز برای اجرا و تکمیل پروژه مسکن مهر و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر بر اساس بند ب تبصره ۸ قانون بودجه مشخص و به استان‌ها ابلاغ شده است.
نبیان اضافه کرد: منابع تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر در اختیار استان‌های قرار گرفته و استان‌هایی که واحدهای باقیمانده مسکن مهر دارند با راهبری و نظارت ستاد وزارتخانه تلاش می‌کنند تا در زمان مقرر؛ پایان آبان ۹۹، تمامی واحدهای باقیمانده را به غیر از واحدهایی که دارای مشکلات حقوقی و سایر مشکلات هستند به متقاضیان تحویل دهند.

روند بازار مسکن


به گفته وی، پرونده‌های دارای مشکلات حقوقی که در دستگاه قضا در حال بررسی هستند، مسکن‌های مهر فاقد متقاضی و واحدهای مسکن مهر زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مجموعه واحدهای مسکن مهر کسر خواهند شد.
نبیان ادامه داد: در خصوص مسکن‌های مهری که هم اکنون فاقد متقاضی هستند رایزنی‌هایی با برخی از نهادهای انقلابی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی شده که چنانچه متقاضی آن واحدها باشند، در اختیار آن‌ها قرار بگیرد که بخش عمده‌ای از واحدها تعیین تکلیف شده است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پرونده‌های دارای مشکلات حقوقی ۱۰۰۴۹ واحد، زیر پیشرفت فیزیکی ۴۴۰۵ واحد و فاقد متقاضی ۱۴۲۳۳ واحد هستند که از این میزان، در مجموع ۸۸۸۸ واحد تعیین تکلیف شده که بخشی از آن‌ها به طرح اقدام ملی مسکن منتقل شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا