اجتماعی

عامل اصلی آلودگی هوا در تهران

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر تهران گفت: براساس آمار و ارقام ۷۰ تا ۸۰ درصد آلاینده‌ها مربوط به خودروها، موتورسیکلت‌ها و متحرک‌ها است.

به گزارش روند بازار، مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌و‌ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر تهران اظهار کرد: بر اساس آمار و ارقام ۷۰ تا ۸۰ درصد آلاینده‌ها مربوط به خودروها، موتورسیکلت‌ها و متحرک‌ها است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مازوت‌سوزی نیز مسئولان وزارت نفت و نیرو اعلام کردند که به هیچ عنوان در استان تهران مازوت‌سوزی ندارند؛ اگر چه نیروگاهی در گذشته مازوت‌سوزی را انجام می‌داد که این نیروگاه نیز پلمب شده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در البرز نیز اعلام شده که تاکنون مازوت‌سوزی به دلیل کمبود انرژی صورت نگرفته است.

چمران با اشاره به اینکه ۲۰ درصد آلودگی شهر تهران نیز مربوط به موتورسیکلت‌ها و بقیه به خودروها مربوط می‌شود، تصریح کرد‌: یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد استفاده از حمل‌و‌نقل برقی است که در همین ارتباط با توجه به همکاری وزارت صمت و شهرداری تهران قرار است در گام اول ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی به عنوان موتور کار وارد چرخه حمل‌و‌نقل شود که این امر می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به تامین زیرساخت‌های موتورسیکلت‌های برقی و شارژ آن مشکلی بابت استفاده از این نوع از مد حمل‌و‌نقل در پایتخت وجود ندارد و همچنین با تولید بیشتر قاعدتاً قیمت موتورسیکلت‌های برقی کاهش پیدا می‌کند، البته قیمت اصلی موتورسیکلت‌های برقی به باطری آن بر می‌گردد که امیدواریم تمهیداتی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به مسئله نظافت و رفت و روب در پایتخت اشاره کرد و افزود: در این ارتباط طرحی در برخی از مناطق شهر تهران اجرا شده است که امیدواریم در سایر مناطق عملیاتی شود و ما شاهد وضعیت مناسبی در حوزه رفت و روب باشیم.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا