ورزش

عبور پرسپولیس از سد سایپا و ماندن در صدر

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود داشتن موقعیت های گلزنی فراوان تنها یک گل به سایپا زد تا به سه امتیاز این دیدار خانگی برسد و به صدرنشینی خود در جدول رده بندی لیگ بیستم ادامه دهد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سایپا از ساعت ۱۷:۲۵ امروز در ورزشگاه آزادی آغاز شد که با پیروزی یک بر صفر شاگردان یحیی گل محمدی به پایان رسید. سیدجلال حسینی (۵) برای پرسپولیس گلزنی کرد.

قهرمان نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر در حالی میزبان سایپا بود که به دلیل درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان همچنان با پیراهن مشکی رنگ خود مقابل سایپا به میدان رفت.

حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، احمد نورالهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، سیامک نعمتی، امید عالیشاه (۷۲- مهدی مهدی خانی) و وحید امیری (۸۱- مهدی عبدی) در این دیدار برای پرسپولیس بازی کردند.

دیداری که با حملات پرسپولیس از همان ثانیه‌های ابتدایی آغاز شد تا این تیم خیلی زود در دقیقه ۵ بتواند گل اول خود را روی پیشتازی سیدجلال حسینی به ثمر برساند.

کاپیتان باتجربه پرسپولیس که برای زدن ضربه سر در ارسال کرنر جلو کشیده بود با پاس کوتاه سیامک نعمتی در محوطه جریمه سایپا روبرو شد تا بر خلاف همیشه با شوت سرکش خود تور دروازه محمدحسین اکبرمنادی را به لرزه درآورد.

شاگردان ابراهیم صادقی پس از دریافت این گل، چهره‌ای هجومی گرفتند و تا دقیقه ۱۰ با نفوذهای جعفری و علیاری در عمق دفاع پرسپولیس دو بار توانستند صاحب موقعیت گل شوند اما دفاع کنعانی زادگان در دقیقه ۶ و خروج مناسب حامد لک از دروازه خود در دقیقه ۱۰ مانع از گلزنی خودروسازان شد.

در ادامه، شاگردان یحیی گل محمدی سعی کردند مالکیت توپ را در اختیار بگیرند تا موقعیت گل ایجاد کنند اما بازی فشرده و فیزیکی سایپایی‌ها مانع از این اتفاق شد تا مدافعان کناری پرسپولیس به سانتر روی بیاورند. از این رو سعید آقایی با سانتر خود موقعیت خطرناکی را در دقیقه ۴۰ برای وحید امیری خلق کرد اما ضربه سر او با واکنش دیدنی اکبرمنادی راهی کرنر شد.

شاگردان ابراهیم صادقی نیز در ادامه حملات خود نتوانستند مثل دقایق ابتدایی به دروازه لک نزدیک شوند تا نیمه نخست این بازی با تک گل کاپیتان پرسپولیس به پایان برسد.

نیمه دوم با شروع طوفانی سایپا همراه شد تا این تیم در همان ثانیه‌های ابتدایی با ضربه ابوالفضل جلالی و روی اشتباه حامد لک تیر دروازه پرسپولیس را به لرزه در آورد.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس کنترل توپ را در اختیار گرفتند و با پاس‌های کوتاه و بی نقص خود از تمام فضای زمین بهترین استفاده را کردند تا مقابل فشار حداکثری بازیکنان سایپا هنگام دریافت توپ نمره قبولی بگیرند.

کادر فنی سایپا برای جبران گل خورده خود تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کرد تا با تعداد مهاجم بیشتری حمله کند اما کمتر حمله این تیم باعث ایجاد موقعیت روی دروازه حامد لک شد.

یحیی گل محمدی در دقیقه ۷۳ تصمیم به ایجاد تغییر در ترکیب تیمش گرفت تا مهدی مهدی خانی جای امید عالیشاه را در خط حمله این تیم بگیرد. پرسپولیس در ادامه بازی مالکانه خود در دقیقه ۷۵ صاحب موقعیت گلزنی شد اما وحید امیری با بی دقتی نتوانست ضربه سر خود را به گل دوم تیمش همراه کند.

پرسپولیسی‌ها در ادامه با وجود اضافه کردن مهاجم به ترکیب خود و با آمدن مهدی عبدی موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه سایپا ایجاد کردند تا به گل برسند اما عملکرد درخشان اکبر منادی دروازه بان خودروسازان مانع از گلزنی مهدی عبدی و مهدی خانی شد.

سایپایی‌ها در دقایق پایانی روی نفوذ هافبک‌های خود به محوطه جریمه پرسپولیس رسیدند اما این بار حامد لک مانع از به ثمر رسیدن گل تساوی بازی شد تا پرسپولیس به سه امتیاز این بازی برسد.

تیم فوتبال پرسپولیس با این برد به امتیاز ۳۳ رسید تا در صدر جدول باقی بماند و سایپا نیز با ۱۷ امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند.

خبرنگار: مهدی مرتضویان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا