ورزش

عربستان میزبان فینال لیگ نخبگان آسیا تا ۵ سال آینده!

کنفدراسیون فوتبال آسیا عربستان را به عنوان میزبان مرحله فینال دو فصل آتی لیگ نخبگان (سه فصل بعد از آن به طور موقت تا فصل ۲۰۲۸-۲۹) انتخاب کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، لیگ نخبگان آسیا از سال آینده به عنوان برترین سطح از مسابقات باشگاهی این قاره با ۲۴ تیم آغاز می‌شود و مطابق مسابقات لیگ قهرمانان اروپا فینال این مسابقات هم به صورت تک بازی انجام می‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز از انتخاب عربستان به عنوان میزبان مرحله فینال دو سال آینده خبر داد.

سایت AFC نوشت: ۲۴ باشگاه برتر قاره به دو لیگ ۱۲ تیمی در مناطق غرب و شرق تقسیم می‌شوند که در قالب لیگ خانگی و خارج از خانه برای حضور در مرحله یک هشتم نهایی رقابت خواهند کرد، جایی که ۸ برنده به مرحله نهایی راه خواهند یافت. .

مرحله نهایی – شامل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال – به صورت تک بازی در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

نبردهای سرنوشت ساز لیگ قهرمانان آسیا – مرحله نهایی ۲۰۲۴/۲۵ قرار است از ۲۵ آوریل تا ۴ می ۲۰۲۵ برگزار شود و برندگان نهایی بزرگترین جایزه کیف پول ۱۲ میلیون دلاری را دریافت کنند.

پاداش مالی سه برابر بیشتر از ۴ میلیون دلاری است که فاتحان نهایی لیگ قهرمانان آسیا در این فصل دریافت خواهند کرد. به همین ترتیب، فینالیست بازنده نیز با افزایش سه برابری، ۶ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳، کنفدراسیون فوتبال آسیا از همه انجمن‌های عضو خود دعوت کرده بود تا آمادگی خود را برای میزبانی مرحله نهایی لیگ نخبگان اعلام کنند که متعاقباً، دو عضو ارشد – اتحادیه فوتبال عراق و عربستان در مهلت مقرر آمادگی خود را اعلام کردند.

پس از ارزیابی زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های اقامتی و همچنین سایر جنبه‌های عملیاتی کلیدی مورد نیاز برای برگزاری یک تورنمنت متناسب با اعتبار و جایگاه رقابت‌های باشگاهی برتر قاره که به تازگی بازسازی شده است، عربستان به عنوان میزبان نهایی انتخاب شد.

به طور موقت میزبانی سه فصل بعد از این دو فصل هم به عربستان اعطا شده است، مشروط بر اینکه AFC رضایت کامل را از عربستان داشته باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا