اقتصادی

عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: هرملک متعلق به شهرداری تهران یا وارد بورس کالا شده و یا برای تهاتر با طلبکاران هزینه می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ابوذر مختاری در مورد شناسایی املاک شهرداری تهران در مناطق پایتخت با بیان اینکه کمیته شناسایی املاک در مناطق فعال است، گفت: درصد املاک شهرداری که شهرداری از آن خبر ندارد بسیار کم است، البته این املاک، جزو املاک مولد شهرداری تهران نیست و این پلاک‌های غیرمولد هستند که ممکن است متعلق به شهرداری تهران باشد، اما اسناد آن را در اختیار نداشته باشیم.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در مورد مولدسازی املاک در شهرداری تهران با بیان اینکه هیچ پلاکی را تا وقتی بارگذاری کامل نشود، نمی‌فروشیم، افزود: ما خام فروشی نداریم و نگاهمان در مدیریت شهری جدید این است که اگر قرار است ملکی به کمیسیون ماده ۵ یا … برود، پیش از فروش و یا واگذاری این فرآیند را در راستای افزایش ارزش افزوده انجام دهیم و بعد از آن ملک ارزیابی می‌شود تا با شرایط جدید بارگذاری شده برای لیست فروش آماده و برای مشارکت از آن استفاده شود.

شهرداری تهران خام فروشی ندارد

وی با بیان اینکه ما این پیشنهاد را به بسیاری از دستگاه‌ها دادیم که املاکشان را خام نفروشند گفت: چراکه املاک این دستگاه‌ها بیت المال است، نه اینکه خام ملک را بفروشند و بعد مالک جدید مراحل شهرسازی را برای مولدسازی برود و ارزش افزوده ملک افزایش یابد.

آخرین وضعیت املاک فروخته شده شهرداری تهران در بورس

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در مورد مشکلات پیش آمده برای املاک فروخته شده شهرداری در بورس کالا و شکایت خریداران نیز توضیح داد: هیچ شکایتی نداریم و املاک را به فروش رساندیم و صورت جلسه تحویل را به آن‌ها ارائه کردیم و در حال حاضر در فرآیند فرم دو امضایی است که بعد از آن به دفترخانه معرفی خواهند شد و سند املاک به مالکان جدید منتقل می‌شود نه خسارتی از ما گرفتند و نه شهرداری خسارتی پرداخت کرد و بر اساس توافق املاک را تحویل داده و سند را منتقل می‌کنیم.

املاک شهرداری تهران وارد بورس کالا یا تهاتر می‌شوند

وی درخصوص اینکه چند ملک دیگر شهرداری تهران در بورس عرضه می‌شود؟ افزود: هرملکی بسته به ظرفیتی که دارد یا وارد بورس کالا شده و یا برای تهاتر با طلب کاران هزینه می‌شود، چراکه به تازگی شهرداری تهران اجازه فروش یک ملک به ارزش ۱۵۳۰ میلیارد تومان از شورا را گرفته و قطعا این نوع ملک‌ها را نمی‌توان در بورس عرضه کرد؛ بلکه باید وارد فاز تهاتر با طلبکاران شهرداری تهران شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا