اقتصادی

عرضه اولیه سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه با نمادغگیلا

عرضه اولیه پگاه گیلان (با نماد: غگیلا) از جمله عرضه اولیه های شیرین و پر سود بهار ۹۹ است. سال ۹۹ سال جهش تولید و سال شگفت انگیز بورس ایران است. منتظر شاخص کل ۱ میلیون واحدی و انفجار بورس با آزاد سازی سهام عدالت ۴۹ میلیون هموطن و عرضه اولیه سرخابی ها در شهریور یا آبان ۹۹ هستیم.

زمان عرضه اولیه پگاه گیلان چهارشنبه دهم اردیبهشت ۹۹ است. مبلغ مورد نیاز برای مشارکت در عرضه اولیه پگاه گیلان ، سود مشارکت در عرضه اولیه پگاه گیلان و تحلیل بنیادی اجمالی این مهمان جدید بازار دوم فرابورس ایران در سال کرونایی ۹۹ را در این گفتار روزیاتو در اختیار علاقمندان بورس باز ایرانی قرار داده ایم.

توصیه می کنیم در کلیه عرضه اولیه های سال ۹۹ شرکت کرده و برای همه اعضا، خانواده پس از ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در کارگزاری ها یا دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور، کد بورس و دسترسی معاملات آنلاین بگیرید تا از سودهای شیرین مشارکت در عرضه اولیه سهام سال ۹۹ برخوردار شوید.

قبلا هم گفتیم و اینجا نیز دوباره یادآوری می کنیم که اگر فردی در سال  ۹۸ در کلیه عرضه اولیه ها شرکت کرده بود، ۵۵ میلیون تومان سود خالص نصیب او می شد. پس شرکت در عرضه اولیه پگاه گیلان مثل شستا و صبا، فراموش نشود.

با ما همراه باشید.

زمان عرضه اولیه پگاه گیلان

زمان عرضه اولیه پگاه گیلان چهارشنبه دهم اردیبهشت ۹۹ است. است. جزییات دقیق عرضه اولیه غگیلا پس از انتشار PDF اطلاعیه عرضه اولیه در این هفته توسط شرکت فرابورس ایران، مشخص خواهد شد که در همین گفتار به روز رسانی می شود. زمان عرضه اولیه پگاه گیلان پس از عرضه اولیه شستا و صبا و پیزود، بهار ۹۹ را به یکی از بهارهای فراموش نشدنی در تاریخ  عرضه اولیه ها در بازار سرمایه تبدیل می کند.

زمان عرضه اولیه لاستیک یزد (پیزد) احتمالا در ۱۷ اردیبهشت ۹۹ است.

فهرست عرضه اولیه های سال ۹۹

توجه کنید که پس از عرضه اولیه لاستیک یزد و عرضه اولیه پگاه گیلان ، باید منتظر عرضه اولیه های زیر باشید که در روزیاتو در گفتارهای جامعی به آن اشاره خواهیم کرد. لذا همیشه چند میلیون تومان نقدینگی برای مشارکت در عرضه اولیه های پرسود سال ۹۹ در حساب آنلاین شما نزد کارگزاری موجود باشد تا نیاز به فروش سهام خود در سال رویایی بورس نداشته باشید:

  • عرضه اولیه شرکت رایان هم افزار با نماد رافزا
  • عرضه اولیه شرکت لیزینگ پارسیان با نماد ولپارس
  • عرضه اولیه شرکت توسعه میر برق گیلان با نماد بگیلان
  • عرضه اولیه شرکت ایمن خودرو شرق با نماد خیمن
  • عرضه اولیه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی
  • عرضه اولیه شرکت تولید نیروی  جنوب غربی صبا با نماد بصبا
  • عرضه اولیه شرکت ترانسفورماتور توزیع زنگان با نماد برانسفو
  • عرضه اولیه پتروشیمی ایلام با نماد شایلام
  • عرضه اولیه پتروشیمی مروارید با نماد شمروارید
  • عرضه اولیه پالایش نفت جی با نماد شجی
  • عرضه اولیه راه آهن حمل و نقل با نماد حرآهن
  • عرضه اولیه صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر

به این ها، ده ها عرضه اولیه شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان، ایدرو و ایمدرو را نیز باید اضافه کرد که سال طلایی برای بازار سرمایه رقم زده و عمق  بازار را افزایش می دهد.

مبلغ مورد نیاز عرضه اولیه پگاه گیلان

مبلغ مورد نیاز عرضه اولیه پگاه گیلان از سوالات متداول هموطنان گرامی می‌باشد. مبلغ مورد نیاز عرضه اولیه پگاه گیلان (غگیلا) به اطلاعیه فرابورس ایران در یکی از هفته های اردیبهشت یا خرداد ۹۹ بستگی دارد که تعداد سهام عرضه اولیه و سقف قیمتی را مشخص می کند.

غگیلا، ۲۰۰ میلیون سهم  دارد. تعداد سهام این شرکت به نسبت حجم عظیم نقدینگی وارد شده به بازار در فروردین ۹۹ (معادل ۷۰ درصد کل نقدینگی ورودی به بورس در سال ۹۸) و افزایش تعداد کدهای بورسی علاقمند به شرکت در عرضه اولیه ، خیلی کم است. به نظر می رسد بیش  از ۲۰ میلیون ریال برای شرکت در عرضه اولیه پگاه گیلان ، نیاز نداشته باشید.

تعداد کدهای مشارکت کننده عرضه اولیه پگاه گیلان

در عرضه اولیه شستا ، بیش از ۲ میلیون کد حقیقی و حقوقی مشارکت داشتند و  انتظار می رود در عرضه اولیه غگیلا ، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کد حقیقی و حقوقی مشارکت کنند که رکوردی جدید در مشارکت هموطنان در تاریخ عرضه اولیه ها خواهد بود. توجه کنید که احتمالا با توجه به روند فزاینده ثبت نام  هموطنان در سامانه سجام و دریافت کد بورس، شمار مشارکت کنندگان در آخرین عرضه اولیه سال ۹۹ که اسفند ماه صورت می گیرد، بیش از ۳ میلیون نفر باشد.

سود عرضه اولیه پگاه گیلان

همه عرضه اولیه ها در سال ۹۹ با مشکلی به نام حجم مبنا روبرو هستند. حجم مبنا شستا چون ۱۳ میلیون سهم  بود، تا چند روز پر نشد و قیمت پایانی، ۵ درصد کامل نشد.

احتمالا همین وضعیت برای غگیلا نیز رخ دهد و تا دو هفته  یا هفته اول، حجم مبنا پر نشود. اما قیمت سهم احتمالا تا ۲هفته به صورت کامل در مدار صعودی بوده و صف خرید میلیونی برای غگیلا شکل بگیرد. لذا حداقل تا ۳ هفته پس از عرضه اولیه غگیلا ، فروشنده نبوده و تنها در زمانی که شاهد سست شدن صف خرید میلیونی روی تابلو هستید، شناسایی سود کنید.

کسب حداقل ۲۰ تا ۴۰ درصد سود برای غگیلا ظرف ۱ ماه، کف انتظار ما برای این مهمان تازه وارد فرابورس است. سود بیشتر از عرضه اولیه پگاه گیلان نیاز دارید، باید ۲ کار کنید: تعداد کدهای خانوادگی بیشتری را به مشارکت در عرضه اولیه وارد کنید و تا پایان سال ۹۹ سهامداری کنید.

تعداد سهام تخصیصی هر کد در عرضه اولیه پگاه گیلان

اگر فرض کنیم ۳۰ درصد سهام غگیلا عرضه اولیه شود، تقریبا ۶۶ میلیون سهم  است و با احتساب مشارکت ۲.۵ میلیون سهامدار، به هر کد زیر ۳۰ سهم تعلق می گیرد. اگر ۸۰ درصد سهام غگیلا عرضه  اولیه شود، ۱۶۰ میلیون سهم  بوده و به هر کد، ۶۴ سهم تعلق می گیرد.

این که چه تعداد سهم و با چه قیمتی عرضه شود، مبلغ نهایی مورد نیاز برای مشارکت در  غگیلا را مشخص می کند.

تابلو نماد عرضه اولیه پگاه گیلان

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان یا نماد غگیلا ، بعد از احراز کلیه شرایط پذیرش از سال ۱۳۹۸، به عنوان دویست و اندمین نماد معاملاتی در بازار دوم فرابورس ایران،  ثبت شد. نماد شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان، غگیلا بوده و در گروه محصولات غذایی، آشامدینی به جز قند و شکر فرابورس قرار دارد.

شرکت فرابورس ایران، با نماد فرابورس، یکی از فراکابی ها بوده و با عرضه اولیه ها و آزادسازی سهام  عدالت، سود وحشتناکی را در سال ۹۹ شناسایی خواهد کرد. به همین خاطر به کلیه سهامداران ایرانی توصیه می شود که سهامدار بلند مدتی شرکت فرابورس ایران باشند.

گروه محصولات غذایی، آشامیدنی به حز قند و شکر فرابورس، از گروه های پر سود در یک دهه اخیر و به خصوص در ۱۴۰۰ هجری شمسی و به بعد است که تحریم ها نیز مزید بر علت شده و قیمت محصولاتش، روند صعودی یافته و این گزینه هوشمندانه ای برای سهامداران بلند مدتی به منظور توجه به فاکتور سود آتی است.عرضه اولیه پگاه گیلان

تابلو نماد غگیلا در سامانه tsetmc.com که برای تابلوخوانی نماد پس از عرضه اولیه باید در نظر گرفته شود

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، تابلو نماد غگیلا در سامانه tsetmc.ccom به نمایش در آمده است. پیش از عرضه اولیه پگاه گیلان ، شکل این تابلو به صورت فوق است.

پس از عرضه اولیه با هر قیمتی که انجام شود، قیمت جدید روی تابلو غگیلا ثبت شده و قیمت ثبت شده، معیار قیمتی برای تعیین بازه نوسان برای معاملات روز بعد خواهد بود. چون دامنه نوسان غگیلا، ۵ درصد است، اگر در روز عرضه اولیه پگاه گیلان ، مثلا قیمت ۲۰۰۰ تومان ثبت شود، روز بعد، بازه نوسان قیمت غگیلا بین ۱۹۵۰ تومان تا ۲۱۰۰ تومان خواهد بود.

همان طور که در تابلو مشاهده می کنید و قبلا هم در سلسله گفتارهای تکنیک های تابلوخوانی تاکید کردیم، اطلاعات تابلو نمادها، داده های خوبی برای بررسی سهم و روند فعالیت حقیقی و حقوقی خواهد بود. به  این موضوع پس از شروع به کار این نماد، جهت ورود و خروج دقت کنید. فعلا میزان EPS غگیلا ۳۴۹ ریال و میزان P/E نیز ۲.۸۷ اعلام شده است.

غگیلا، ۲۰۰ میلیون قطعه سهم است. این یعنی آن که غگیلا، یک شرکت کوچک در بازار سرمایه سال  ۹۹ است. چون تعداد سهم کم است، تقاضا برای این شرکت با تعداد سهام کم، بالا بوده و احتمال عرضه ، زیاد نیست. به هر  حال باید دقت کنید که شرکتی مثل شستا با چند میلیارد سهام و شرکتی مثل غگیلا با دویست میلیون سهام، وضعیت یکسانی در شناوری و تبادل سهام در طول روز ندارند.عرضه اولیه پگاه گیلان

عکس بالا شاخص گروه غذایی را در بهمن ۹۸ نشان می دهد که انتظار رشد ۴۰۰ درصدی در بلند مدت برای این گروه داریم.

هم گروهی های غگیلا

هم گروه هایی پگاه گیلان عبارتند از: غگل، غسالم، غشهداب، غپینو، غگرجی، غفارس، غشهد، غمینو، وبشهر، غنوش، تبرک، غپاک، غالبر، غدیس، غبشهر، غچین، غمارگ، غشان، غاذر،  غگلسا، غشاذر، غدام، غویتا، غبهنوش، غگلپا، غمهرا، غدشت، غگز، غشصفا، بهپاک، غپاذر.

همه این ۴۰ نماد، رشد خوبی در بلند مدت خواهند داشت و اگر سهامدار هم گروهی های غگیلا هستید، سهامداری را توصیه می کنیم.  احتمالا در گروه غذایی، شاهد عرضه اولیه های: چین چین، صنایغ گلستان، غکولاک، آرد تجارت و صنایع شیر در آینده نزدیک  باشیم.

سهامداران عمده غگیلا

بر اساس اطلاعاتی که در کدال و تابلو معاملاتی غگیلا درج شده است، سهامدار اناصلی و بالای ۱ درصد غگیلا به شرح زیر است:

  • شرکت صنایع شیر ایران مالک ۹۹.۹ درصد سهام
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه همدان
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان

آشنایی با هیات مدیره غگیلا

طبق مصوبه مجمع عمومی غگیلا مورخ سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸، اسامی هیات مدیره  و نمایندگان آن ها به شرح  زیر اعلام می شود که خوب است در جریان نام ها و سمت شخصیت های حقیقی و حقوقی اصلی در غگیلا باشید. از طریق سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه، می توانید با درج کد ملی اشخاص زیر، در جریان شرکت های خصوصی و دولتی که در آن ها هیات مدیره و سهامدار هستند، قرار بگیرید.

  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان به نمایندگی موسی اسماعیل زاده به عنوان نایب رئیس هیات مدیره (کارشناسی ارشد صنایع)
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان به نمایندگی علی ثبانی به عنوان عضو هیات مدیره و کارشناسی ارشد صنایع غذایی
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان به نمایندگی سعید حسن زاده ویشکی به عنوان عضو هیات مدیره و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه همدان به نمایندگی حسن بیتا به عنوان عضو هیات مدیره و کارشناسی مدریت صنعتی
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران به نمایندگی رضا کریم نژاد به عنوان رئیس هیات مدیره و کارشناسی کشاورزی

درباره مجتمع شیر پاستوریزه پگاه گیلان

طبق اطلاعات منتشر شده در گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره غگیلا مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ که ۱۱  فروردین ۱۳۹۹ روی کدال منتشر شد، شرکت شیر پاستوریزه پگاه، در سال ۱۳۵۴ به  عنوان یکی از واحدهای شرکت تهیه و توزیع شیر ایران تاسیس شد. بزرگ ترین واحد لبنی ایران است و رقیب بزرگ کاله.عرضه اولیه پگاه گیلان

صورت های مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان را در سامانه جامع ناشران (کدال) در نشانی codal.ir مشاهده کنید.

افزایش سرمایه های غگیلا به شرح  زیر بوده است:

  • ۲ درصد در سال ۱۳۸۴ از محل مطالبات سهامداران
  • ۱۲ درصد در سال ۱۳۸۷ از محل ادغام شرکت شیر پاستوریزه پگاه قزوین
  • ۱۶ درصد در سال ۱۳۸۸ از محل ادغام شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه گیلان
  • ۱۳۱ درصد در سال ۱۳۹۶ از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران
  • ۶۷ درصد در سال ۱۳۹۷ از محل مطالبات حال شده آورده نقدی و سود انباشته

همان طور که مشاهده می کنید، غگیلا گزینه خوبی برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها می باشد.

تولیدات غگیلا در سال ۱۳۹۷

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره غگیلا مربوط به عملکرد سال مالی  منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ که ۱۱ فروردین ۹۹ در کدال منتشر شد، فروش محصولات بر حسب انواع به شرح زیر است. موضوع مهمی برای بنیادی کارها و سهامداران بلند مدتی که روند سودآوری و تخمین سود و زیان و هم چنین پتانسیل های تولیدی این شرکت لبنی را مطالعه کنند:

  • انواع شیر با تولید ۸۳۵۲ تن
  • انواع خامه با تولید ۱۰۴۶تن
  • انواع کره با تولید ۱۴ تن
  • انواع ماست با تولید ۹۶۸۶ تن
  • انواع پنیر با تولید ۲۶۴۱ تن
  • انواع دوغ با تولید ۱۳۶۶۷ تن

اقدامات غگیلا برای بهبود تولید و فروش

  • کاهش قیمت تمام شده دوغ نعناع با تغییر در فرمولاسیون
  • کاهش قیمت تمام شده در شیر نایلون ویتامینه با تغییر در فرمولاسیون
  • کاهش زمان CIP قبل و بعد محصولات شیر و دوغ
  • تعریف پروژه جهت تولید شیر ESL نایلون با دستگاه پاستوریزه و آماده سازی تجهیزات و تست های اولیه موفق برای تولید شیر با ماندگاری ۱۰ روزه

اگر قصد سرمایه گذاری در شرکت پگاه گیلان در سال ۹۹ و به بعد دارید بدانید که این شرکت طرح  های توسعه مختلفی در حوزه صنایع لبنیات سازی را برای افزایش ظرفیت و صادرات در دستور کار دارد. به همین خاطر، سهامداری بلند مدت با عرضه اولیه پگاه گیلان یک انتخاب هوشمندانه برای سهامداران صبور است.

آدرس، تلفن و سایت شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان

  • سایت شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان: pegahgilan.ir و gilan.pegah.ir
  • آدرس شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان: ایران. گیلان، رشت، شهر صنعتی رشت، ورودی دوم.
  • صندوق پستی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان: ۴۱۳۳۵۱۸۹۵
  • کدپستی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان: ۴۳۳۷۱۸۸۶۳۷
  • تلفن شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان: ۰۱۳۳۳۸۸۲۳۴۰
  • فکس شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان: ۰۱۳۳۳۸۸۲۳۴۸

قابل توجه جسورها!

با موج عظیم نقدینگی و روند ورود عرضه اولیه ها به بورس و حمایت دولت و حکومت از بازار سرمایه و هدایت حسن قالیباف اصل (رئیس جدید سازمان بورس)، مشاهده شاخص کل در کانال ۸ میلیون واحدی واحدی در سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، شگفت انگیز نیست. سهامداری، سود های شگفت انگیزی را نصیب سهامداران صبور می کند. از  جنس سودهای ۸۰۰۰ برابری دعبید در ۲۰ سال اخیر و ۱۰۰۰ برابری غنوش در ۱۰ سال اخیر.

تلاش کنید فرهنگ سهامداری را نهادینه کرده و تحلیل بورس و صورت های مالی را یاد بگیرید تا  کارگزارهای بورس بابت معاملات متعدد، کارمزد مفت نگیرند.

لینک این گفتار را به اطلاع کلیه دوستان و آشنایان خود در تلگرام برسانید تا با اطلاعات کامل، در این عرضه اولیه خوب شرکت کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا