بورس

یک عرضه اولیه دیگر در راه است/ ۱۰ درصد از پالایشگاه شازند واگذار می‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۱۰ درصد پالایشگاه امام خمینی شازند احتمالا تا پایان آذرماه به صورت عرضه اولیه واگذار می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در جلسه هیئت واگذاری با حضور وزیر اقتصاد و وزیر دادگستری؛ قرار شد ۱۰ درصد از پالایشگاه امام خمینی شازند به صورت عرضه اولیه به طریق حراج یا ثبت سفارش واگذار شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این جلسه بررسی شد، فروش سهام ۱۸ درصدی دولت در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود که این مزایده با توجه به حجم ارزش روز بالای آن بزرگترین حراج تاریخ بورس است. چرا که ارزش کل این شرکت ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است و سهم ۱۸درصدی آن ارزش بالایی دارد.

قربان‌زاده اظهار کرد: با توجه به بلوکی بودن و همچنین سهام مدیریتی وکنترلی این شرکت مورد بررسی قرار گرفت که یا عرضه به صورت ۱۸ درصد یک جا باشد یا سه بلوک ۶ درصدی. ولی تصمیم‌گیری در مورد این موضوع به جلسات بعد موکول شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: زمان عرضه پالایشگاه شازند در اختیار وزیر اقتصاد و احتمالا پایان آذرماه خواهد بود.

وی گفت: در مورد هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با توجه به اینکه هفته آینده باید مجددا در هیات واگذاری نتیجه دو حالت ذکر شده تصویب شود زمان آن نیز در هفته آینده اعلام خواهد شد.

قربان‌زاده اظهار کرد: با توجه به جذاب بودن عرضه اولیه پالایشگاه شازند، تخفیفی که در نظر گرفته خواهد شد و نوع ارزش‌گذاری، این عرضه طوری صورت می‌گیرد که به بازار سرمایه لطمه‌ای وارد نشود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: ما ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تکلیف بودجه داریم که ۱۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب فروش به نهادها و رد دیون است و ۹۰ هزار میلیارد تومان در قالب فروش سهام. قطعا تا پایان سال کمتر از رقم ۹۰ هزار میلیارد تومان امکان تحقق خواهیم داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا