بورس

عرضه اولیه نیان | نقدینگی مورد نیاز و تحلیل شرکت

روند بازار سرمایه– شرکت نیان الکترونیک با نماد «نیان» روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه عرضه اولیه خواهد شد. نقدینگی مورد نیاز برای خرید آن، بسته به قیمت کشف‌شده متفاوت خواهد بود.

زمان عرضه اولیه نیان

عرضه اولیه نیان الکترونیک با نماد «نیان» روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ثبت سفارش خواهد شد.

نیان الکترونیک در سال ۱۳۷۴ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده مبدل‌های الکترونیکی انرژی الکتریکی در کشور است.

مشخصات سهام و شیوه ثبت سفارش عرضه اولیه نیان

از مجموع ۲۶۷ میلیون سهم شرکت نیان الکترونیک، تعداد حدودا ۳۲ میلیون سهم آن(معادل ۱۲ درصد) در دو مرحله عرضه خواهد شد. بر این اساس، در مرحله‌ی اول چهار درصد از کل سهام شرکت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط کشف قیمت خواهد شد. حداکثر سهام قابل خریداری در این مرحله برای هر کد معاملاتی ۲۲۰ هزار سهم خواهد بود.

در مرحله‌ی دوم معادل هشت درصد از کل سهام شرکت و بر اساس قیمت کشف ‌شده در مرحله‌ی اول، ثبت سفارش انجام خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل‌خریداری برای هر کد معاملاتی در این مرحله معادل ۵۰ سهم خواهد بود.

حداکثر نقدینگی مورد نیاز

حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای خرید نماد عرضه اولیه نیان در صورتی‌که در قیمت ارزش‌گذاری شده(۷۷۲۱۶ ریال) کشف ‌قیمت شود معادل حدودا ۳۹۰ هزار تومان خواهد بود. اما با سناریوهای مختلف می‌توان تعداد و ارزش سهام قابل تخصیص را تخمین زد. جدول ذیل بر اساس مشارکت احتمالی و قیمت احتمالی که کشف خواهد شد، تعداد و ارزش احتمالی سهام قابل تخصیص به هر کد حقیقی در مرحله‌ی دوم را نشان می‌دهد.

عرضه اولیه سهام نیان

سناریوی افزایش رقابت بر سر خرید

در صورتی‌که رقابت بر سر خرید سهام «نیان» توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری افزایش یابد و کشف قیمت آن در اعداد بالاتری(مثلا ۸۵۰۰۰ ریال) صورت گیرد، آنگاه تعداد و ارزش سهام قابل‌تخصیص به شکل جدول ذیل خواهد بود.

تعداد و ارزش سهام قابل تخصیص نیان

تجزیه و تحلیل شرکت

به طور کلی سودسازی نیان الکترونیک به نحوی بوده که حاشیه سود آن روند صعودی را طی سال‌های اخیر طی کرده است و حاشیه سود شرکت از ۱۳ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۲۶ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

روند حاشیه سود خالص نیان الکترونیک- سهام نیان

ارزش‌گذاری عرضه اولیه نیان

ارزش هر سهم شرکت نیان الکترونیک با استفاده از روش‌های مختلف، متفاوت است. اما میانگین عدد ارزش‌گذاری‌شده نماد «نیان» معادل ۷۷۲۱۶ ریال است( جزئیات ارزش هر سهم بر اساس روش‌های مختلف به شکل جدول زیر است)

جمع بندی ارزش گذاری شرکت نیان الکترونیک- سهام نیان

منبع: سیگنال

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا