اقتصادی

عرضه تخم‌مرغ با نرخ مصوب

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با تاکید بر اینکه تخم‌مرغ موردنیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم، گفت: اکنون تخم‌مرغ با قیمت‌های مصوب در بازار عرضه می‌شود.


به گزارش روند بازار به نقل از پول نیوز، محمد مرادی با بیان اینکه اکنون وضعیت تولید تخم‌مرغ در کشور خوب است، اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحد‌های تولیدی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مصرف‌کنندگان ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که با همین قیمت‌ها از تولیدکنندگان خریداری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اصلاح نظام یارانه‌ای، قیمت‌های فعلی تخم‌مرغ به صورت موقت تعیین شده بود، اما با توجه به تغییر نرخ نهاده‌های تولید، تولیدکنندگان در انتظار اصلاح قیمت‌ها هستند، این در حالی است که پیش از این معاون اول رییس جمهوری قول اصلاح قیمت‌ها در اول مهرماه امسال را داده بود.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: با توجه به آنالیز هزینه‌های تمام‌شده تولید و افزایش سود ۱۰ درصدی برای تولیدکنندگان قیمت واقعی تخم‌مرغ باید اصلاح شود.

مرادی درباره صادرات تخم‌مرغ گفت: اکنون صادرات این محصول با توجه به نامه اخیر معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی اکنون سالانه بیش از ۱.۲ میلیون تن تخم‌مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا