اقتصادی

عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد تولید، هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۵ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ تا ۳۶ هزارتومان است که کماکان ۱۵ هزارتومان کمتر از نرخ تمام شده عرضه می شود.

او با بیان اینکه تولیدکنندگان وضعیت مساعدی ندارند، افزود: در ۸ ماه گذشته بانک کشاورزی تسهیلاتی پرداخت نکرده است که در نهایت این امر موجب شده تا مرغداران در تامین نقدینگی دچار مشکل شوند که با استمرار این روند نگران آینده تولید از اواخر شهریور ماه به بعد هستیم.

کاشانی ادامه داد: روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ تولید می شود که ۲ هزار و ۶۰۰ تن در داخل مصرف و ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن صادر می شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۶۵ هزار تن تخم مرغ صادر شده و بخشی از محصول بدلیل مازاد تولید روی دست مرغدار مانده است.

او گفت: با توجه به نقدینگی مرغداران، افزایش ۱۰ برابری سرمایه در گردش نسبت به سال قبل ، تامین نهاده با مشکلاتی روبروست و از طرفی به سبب افت قیمت درب مرغداری، آینده مبهمی پیش روی تولیدکنندگان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا