اقتصادی

عرضه نخستین ملک در بورس کالا

مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا از عرضه نخستین ملک از اموال غیر منقول دولت در بورس کالا خبر داد.

روند بازار – به گزارش خبرآنلاین، جواد فلاح درباره عرضه املاک دولتی در بورس کالا گفت: امروز اولین اموال غیر منتقول دولتی در بورس کالا عرضه شد و شرکت عمران شهر جدید پردیس یک باب واحد تجاری به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال را در بازار فرعی بورس کالا فروخت.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق تحول بزرگی در پیوند بازار مسکن و بورس است ادامه داد: بانک اقتصاد نوین و شرکت شهر جدید هشتگرد برای عرضه چند ملک خود درخواست پذیرش داشته اند. همچنین مذاکراتی را با وزارت کشاورزی برای عرضه اموال غیرمنقول این وزارتخانه نیز داشته ایم.

شاخص بورس- روند بازار بورس


وی بیان کرد: نهادهای عمومی و دولتی تاکنون اموال غیر منقول خود را از طریق مزایده به فروش می‌رسانده و واگذار می‌کردند، اما اکنون می‌توانند در یک سیستم شفاف در بورس کالا بفروش برسانند.
فلاح ادامه داد: این امر براساس بند ۱۹ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شفاف سازی و جلوگیری از زمینه‌های بروز رانت و فساد در اقتصاد است و بورس کالای ایران، بستری است که مردم می‌توانند بر فرآیند فروش اموال دولت و بیت المال نظارت کنند.
وی ادامه داد: مردم عادی هم می‌توانند از طریق بورس کالای ایران در این عرضه‌ها شرکت کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا