اقتصادی

عرضه ۲۷۹ میلیون دلار ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومانی در سامانه نیما

بر اساس اطلاعات بانک مرکزی تا ساعت ۱۶:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱ مرداد در مجموع ۲۷۹ میلیون دلار در این سامانه عرضه شده که نرخ میانگین موزون معاملات، ۱۸۲۰۰ ریال به ازای هر دلار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر ، براساس گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما، تا ساعت ۱۶:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱ مرداد در مجموع ۲۷۹ میلیون دلار در این سامانه عرضه شده که نرخ میانگین موزون معاملات، ۱۸,۲۰۰ ریال به ازای هر دلار بوده است.

سامانه نیما با عنوان کامل «نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی» با هدف تسهیل تأمین ارز ازجانب بانک مرکزی راه‌اندازی شده است که از طریق آن خریداران (واردکنندگان) و فروشندگان (صادرکنندگان) ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می‌کنند؛ بنابراین حجم و قیمت معاملات انجام شده در آن، در فرآیند تعیین نرخ ارز نقشی تعیین کننده دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا