اقتصادی

عرضه ۳۰ هزار تن برنج وارداتی به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: ۳۰ هزار تن برنج وارداتی از محل ذخایر کشور در سطح استان‌ها با قیمت تحویل به فروشگاه‌ها ۱۷ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع خواهد شد.

روند بازار – به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، عباس قبادی در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصوب شد ۳۰ هزار تن برنج وارداتی از محل ذخایر کشور در سطح استان‌ها با قیمت تحویل به فروشگاه‌ها ۱۷ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: در بحث برنج تزریق ۳۰ هزار تن به بازار حتماً تأثیرگذار خواهد بود و استان‌ها می‌توانند نسبت به تحویل برنج اقدام کنند.

وی گفت: گزارش‌های مربوط به ۱۰۰ قلم کالا در این نشست مطرح شد و نسبت به ماه گذشته غیر از یکی دو قلم کالا در اکثر کالاها ثبات نسبی قیمت را در بازار شاهد هستیم.

قبادی همچنین افزود: بخشی از کالاهای رسوبی هم در گمرک با تلاش‌هایی که انجام شد مصوب شد که از فردا با حداقل تشریفات ترخیص شوند.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: این کالاها شامل کالاهای اساسی و واسطه‌ای است که ورود آن‌ها به بازار تأثیرگذار خواهد بود.

تا پایان هفته درباره روغن خوراکی مشکلی نخواهیم داشت

قبادی به موضوع روغن خوراکی در کشور هم اشاره کرد و افزود: در بحث روغن یک وقفه‌ای در تولید به وجود آمده که از هفته گذشته تقریباً با افزایش تولید و عرضه محصول به بازار در حال حل شدن است و تا پایان هفته درباره روغن خوراکی مشکلی نخواهیم داشت.

وی مشکل تحویل روغن خام به کارخانه‌ها را یکی از دلایل به وجود آمدن این مشکل دانست و گفت: این مشکل حل شده و تولید در حال انجام است.

تولید مرغ بیشتر خواهد شد

قبادی به قیمت مرغ در بازار اشاره کرد و افزود: در بحث جوجه ریزی مشکلاتی وجود دارد و وقتی تولید کم باشد عرضه هم کم می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار تاکید کرد: قرار شده مشکل مرغداران حل شود و جوجه ریزی افزایش یابد و هر چه به انتهای سال برسیم تولید مرغ بیشتر خواهد شد.

وی گفت: همه دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تأمین ارز و تخصیص آن باید کمک کنند تا مشکلات به حداقل برسد، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت هم در زمینه نظارت فعال خواهند بود تا مشکلی در بازار نداشته باشیم.

قبادی گفت: قرار است در روزهای آینده در مورد موضوع لبنیات تصمیم گیری شود، اما هرگونه افزایش قیمت برای محصولات لبنی منتفی است و مورد تأیید نیست.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت در مواد شوینده و محصولات لبنی را منتفی دانست و افزود:، چون صادرات محصولات لبنی بیشتر شده و قیمت شیرخام هم برای کارخانه‌ها افزایش یافته نوساناتی را در بازار شاهد بودیم، اما قیمت کالاهایی که مشمول قیمت گذاری بودند هیچ تغییری نداشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا