اقتصادی

عقب‌گرد طلا در برابر صعود دلار

روند بازار به نقل از ایسنا نوشت: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری به یک داروی جدید برای بیماری کووید ۱۹ و قوی‌تر شدن ارزش دلار، کاهش پیدا کرد اما نگرانیها نسبت به افزایش موارد جدید ابتلا در پکن، مانع افت بیشتر قیمتها شد.

 بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۷۲۳ دلار و ۲۰ سنت ایستاد.

 در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۳۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۹ دلار و ۳۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۷۳۶ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: توجه سرمایه گذاران عمدتا به بازارهای سهام معطوف است. با این حال تمدید تعطیلیها در پکن به دلیل افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا ممکن است باعث شود طلا در قیمت پایینتر با افزایش تقاضای خرید روبرو شود.

مقامات در پکن برای ششمین روز متوالی چندین مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را گزارش کردند و از سوی دیگر، موارد جدید ابتلا در شش ایالت آمریکا روز سه شنبه به رکورد جدیدی افزایش پیدا کرد.

با این همه دلار در برابر رقیبانش ۰.۱ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

روند_بازار_طلا

تنشهای ژئوپلیتیکی و تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی بانکهای مرکزی سراسر جهان از قیمت طلا حمایت کرده است. این فلز در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به دارایی امن تبدیل شده و با افزایش تقاضای سرمایه گذاری روبرو می‌شود.

در این بین، آماری که افزایش خرده فروشی آمریکا در ماه مه را نشان داد، احتمال پشت سر گذاشته شدن رکود اقتصادی این کشور را تقویت کرد و نتایج آزمایش درمان کووید ۱۹ هم خوش بینی سرمایه‌گذاران را تقویت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، هند از کشته شدن ۲۰ سرباز این کشور در درگیری با نیروهای چینی در نقاط مرزی خبر داد و کره شمالی هم پیشنهاد کره جنوبی برای فرستادن فرستاده ویژه را رد و اعلام کرد نیروهایش را به مرزها بازخواهد گرداند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷ دلار و ۳۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، ۱۹۱۴ دلار و ۶۴ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، در ۸۱۳ دلار و هفت سنت ایستاد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا