دانش و فناوری

ایلان ماسک از خرید توئیتر عقب‌نشینی کرد

ایلان ماسک بالاخره پس از چند ماه مانع تراشی از خرید توئیتر منصرف شد. او حالا باید به فکر پرداخت جریمه فسخ قرداد باشد.

به گزارش روند بازار، ایلان ماسک چند ماه پیش پیشنهاد خرید توئیتر با مبلغ ۴۴ میلیارد دلار را مطرح کرد. از آن زمان تا به امروز این قرارداد احتمالی با مانع‌تراشی‌هایی مواجه شد. حالا نیز ایلان ماسک رسما از خرید این شبکه اجتماعی منصرف شده و پیشنهاد خرید خود را پس گرفته است.

به نقل از دیجیاتو، تیم حقوقی ایلان ماسک روز جمعه درخواستی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه دادند. این تیم علت فسخ قرارداد خرید این شبکه اجتماعی را نقض توافق توئیتر با ماسک و همچنین ارائه اطلاعات اشتباه و گمراه‌کننده از جانب توئیتر دانسته است.

تیم حقوقی ایلان ماسک در درخواست فسخ قرارداد خود دوباره به حساب‌های جعلی یا اسپم اشاره کرده است:

«نزدیک به دو ماه، آقای ماسک به دنبال دیتا و اطلاعات لازم برای «ارزیابی مستقل از میزان رایج بودن حساب‌های فیک یا اسپم» در پلتفرم توئیتر بود. اما توئیتر در ارائه این اطلاعات کوتاهی کرد یا اینکه چنین اطلاعاتی را در اختیار آقای ماسک قرار نداد.»

توئیتر به برگشت ماسک امیدوار است

با وجود اینکه ایلان ماسک می‌خواهد قرارداد خرید توئیتر را فسخ کند، ظاهرا این شبکه اجتماعی هنوز به تکمیل این معامله امید دارد.

رئیس هیئت مدیره توئیتر، «برت تیلور» اعلام کرده که این شبکه اجتماعی اقدامات قانونی را در پیش می‌گیرد تا این قرارداد عملی شود. تیلور همچنین گفته که مطمئن است که این پلتفرم در دادگاه پیروز می‌شود.

چندین هفته پس از موافقت هیئت مدیره توئیتر با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان موانع مختلفی برای این قرارداد ایجاد کرد. بهانه اصلی ماسک برای جلوگیری از این معامله، تعداد کاربران جعلی این شبکه اجتماعی بود.

در حالی که توئیتر می‌گوید نزدیک به ۵ درصد کاربران این پلتفرم جعلی هستند، ماسک تعداد آن‌ها را بسیار بالاتر می‌داند. به همین دلیل نیز ایلان ماسک به دنبال اطلاعات کامل بود تا بتواند با یک تیم مستقل وضعیت حساب‌های فیک را ارزیابی کند.

البته ماسک در گذشته توئیتر را به فسخ قرارداد تهدید کرده بود و حتی دیروز گزارشی درباره احتمال پس گرفتن پیشنهاد مدیرعامل تسلا هم منتشر شده بود.

ایلان ماسک در حالی پیشنهاد خرید خود را پس گرفته که جریمه فسخ قرارداد ۱ میلیارد دلار تعیین شده است. علاوه بر این، ثروتمندترین فرد جهان حالا با اقدامات حقوقی توئیتر هم مواجه می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا