کسب و کار

علائم خرابی پمپ پکیج + ۸ تا از اساسی ترین علائم خرابی پمپ پکیج

اگر شما در طول مدت استفاده از دستگاه پکیج شوفاژ تا به حال دو بار و گاهاً بیشتر با مشکل سوختن و یا خرابی پمپ پکیج برخورد کرده اید الان بسیار کنجکاو هستید که در واقع علت خرابی پمپ پکیج و یا علت سوختن پمپ پکیج چیست؟ در ادامه این مقاله نمایندگی بوتان با ما همراه باشید.

خرابی پمپ پکیج و علائم آن

درصورتی‌که پمپ پکیج بوتان با مشکلی مواجه شده باشد به‌سرعت علائمی در کارکرد پکیج مشاهده خواهید کرد. درصورتی‌که با این علائم آشنایی کافی داشته باشید می‌توانید در زمان مناسب برای تعمیر پمپ پکیج اقدام کنید.

در کنار مدل و کیفیت پکیج و پمپ مورد استفاده در آن، دلایل مهم دیگری که می تواند موجب ظهور علائم خرابی پمپ پکیج شود شامل موارد زیر است:

کارکرد پکیج علی‌رغم نبود آب

پمپ پکیج برای کار کردن و انجام وظایف خود نیاز به آب دارد و اگر در هنگامی که پکیج در حال کار کردن باشد آب کافی به آن نرسد و یا آب قطع باشد، پمپ توانایی خشک کار کردن را نخواهد داشت.

نشانه

سوختن پمپ

ممکن است پمپ پکیج در اثر کارکرد بدون وجود آب بسوزد و یا خرابی قابل توجهی در پی آن باشد که در این صورت نیاز به تعویض آن است. به منظور تعویض پمپ پکیج از تعمیرکار مجرب کمک بگیرید و از او بخواهید ضمن بررسی و تعمیر پمپ پکیج از سالم بودن پرشر آب سوئیچ آب پکیج نیز اطمینان حاصل کند چرا که اگر این قطعه سالم باشد، در صورت نرسیدن آب به پکیج، عملکرد پکیج مختل و نیاز به تنظیم فشار آن وجود خواهد داشت.

راهکار

بررسی پکیج و رسیدن آب کافی به دستگاه

همواره در هنگام استفاده از پکیج از رسیدن آب کافی به آن اطمینان حاصل کنید و توجه داشته باشید تا برای جلوگیری از خرابی پمپ پکیج، آب با فشار کافی و مناسب به پمپ پکیج برسد و عملکرد بهینه‌ی خود را داشته باشد.

کیفیت نامناسب پمپ پکیج

یکی از مشخصه‌های ظاهری خرابی پمپ پکیج، کیفیت نامناسب پمپ پکیج می‌باشد. واضح است که عدم رعایت استاندارد‌های لازم در ساخت هر قطعه باعث پایین بودن کیفیت آن و خراب شدن آن در مدت زمان کوتاهی پس از استفاده می‌شود. پمپ پکیج نیز در صورت نداشتن کیفیت لازم قادر به انجام وظیفه خود در پکیج نبوده و منجر به خرابی پمپ پکیج می‌شود.

کار کردن پمپ در زمان قطع آب

پمپ ها عملکرد بسیار جالبی دارند و همانطور که از نامشان پیداست قرار است آبی را از جایی به جای دیگر منتقل کنند (اصطلاحا پمپ کنند). زمانی که آبی در پمپ وجود نداشته باشد پمپ توانایی کار کردن بدون آب را ندارد و تحت فشار شدید قرار می گیرد.در نتیجه باعث نابودی و تخریب آن می شود.پس حتما قبل از راه اندازی پکیج در منزل از وجود آب اطمینان حاصل کنید تا پمپ پکیج شما متحمل فشار بیش از حد نشود.

در صورت قطعی آب پمپ پکیج بعد از کار کردن متوالی خواهد سوخت.در صورت خرابی قابل توجه حتما به تکنسین تماس بگیرید تا بقیه موارد مرتبط با پمپ را هم چک کند.

تولید صدای زیاد

امکان دارد پمپ برگشت در زمان کار کردن صداهایی را از خود تولید کند اما زمانی صدا نشان‌دهنده خرابی و یا مشکل است که ناخوشایند و یا بیش‌ازحد بلند باشد. وارد شدن هوا و کم بودن دمای آب ورودی، رسوب گرفتن مبدل اصلی، نصب نامناسب پکیج و همچنین تراز نبودن آن در جایگاه ازجمله دلایل تولید صدای زیاد پمپ می‌باشد

خراب شدن فن نیز از دلایل مهم تولید صدای زیاد است. تمامی این موارد باید توسط تکنسین‌های حاذق بررسی شود. راهکار اصلی حل این مشکل متعادل‌سازی آب ورودی و بررسی جایگاه پکیج و تراز بودن آن است.

مستمر کار کردن پمپ

علت

وجود مشکل در تنظیمات حرکت پمپ

آسیب در برد

اگر برد پکیج در صورت استفاده‌ی مداوم از آن، قدیمی و فرسوده شدن و یا وجود گرد و غبار و آلودگی به مشکل بربخورد و خرابی آن اتفاق بیفتد، سایر قطعات از جمله پمپ پکیج کار خود را به دلیل دستور نامناسب و غلط برد به خوبی انجام نخواهند داد. بنابراین نسبت به .بررسی خرابی این قطعه اقدامات لازم را انجام دهید.

راهکار

بررسی برد و تعویض در صورت نیاز

 

یکسره روشن ماندن پکیج

بیشتر مشکلات پمپ پکیج، مربوط به کار نکردن آن است. با این حال، در موارد نادری ما با مشکلاتی مواجه می‌شویم که دلیل آن این است که پمپ دائماً کار می‌کند و خاموش نمی‌شود.

پمپ‌های پکیج معمولاً زمانی که شما به گرما یا آب گرم نیاز دارید روشن شده و مدتی بعد به کار خود ادامه می‌دهند، اما ممکن است متوجه شده باشید که پمپ شما همیشه روشن است. یکی دیگر از علائم خرابی پمپ پکیج، یکسره روشن ماندن پکیج می‌باشد. ادامه دار بودن این مشکل منجر به سوختن برد الکترونیکی پکیج و جرقه زدن مداوم پکیج خواهد شد. برای تعیین این که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر، بررسی کنید که چه زمانی از دیگ بخار استفاده نمی‌شود تا ببینید آیا پمپ در زمانی که نباید کار می‌کند یا نه؟

یکسره روشن ماندن پکیج می‌تواند به دلایل مختلفی باشد:

  • خرابی برد پکیج
  • وضعیت نامناسب قرار‌گیری پمپ پکیج
  • گیر کردن شیر موقعیت میانی پکیج

اگر فیلتر یا صافی برگشت تمیز نباشد

یکی از قطعاتی که باید مرتبا چک شود صافی برگشت است زیرا همانطور که از اسم آن پیداست کارش جلوگیری از ورود ذرات درشت به پکیج و پمپ آن است.اگر هر ازگاهی این قطعه تمیز نشود ممکن است باعث فشار بیش از حد به موتور و پمپ شود و در نهایت خرابی غیر قابل جبرانی را پدید آورد.

در مورد فیلتر های مدار گرمایش و سرمایش در پکیج هم این موارد صادق است. حتما در سرویس دوره ای به این موارد توجه کنید. فیلتر را تمیز و در صورت نیاز صافی برگشت را تعویض نمایید.

عدم گردش آب در پکیج باوجود فعالیت پمپ

ممکن است در زمان عیب‌یابی و انجام سرویس‌های دوره‌ای با عدم گردش آب در پکیج مواجه شوید. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم پمپ پکیج برای انجام وظایف خود به آب و در طی آن نیاز به گردش آب دارد. پس در صورت سلامت پکیج زمانی که پمپ کار می‌کند آب نیز به گردش درمی‌آید.

اما درصورتی‌که شاهد فعالیت پمپ و عدم گردش آب در پکیج بودید لازم است که از سلامت پمپ پکیج اطمینان حاصل نمایید؛ چراکه در این صورت وجود خرابی در پمپ پکیج محتمل است. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های این اتفاق داغ شدن بیش‌ازحد آب و داغ شدن پمپ است. برای رفع این مشکل باید جهت تعمیر و تعویض پمپ اقدام نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا