اجتماعی

علائم کرونای جدید را بشناسید / مبتلایان چند روز قرنطینه باشند؟

در حال حاضر زیرسویه BA5 اومیکرون در کشور در حال گردش است. زیرسویه‌های جدید اگرچه بیماری‌زایی کمتری نسبت به سویه‌های قبلی کرونا دارند اما سرایت‌پذیری بالایی دارند. اما آیا علائم کرونای جدید با سویه‌های قبلی متفاوت است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اغلب بیماران در ایران و در کشورهای دیگر با زیرسویه‌های BA4 و BA5 اومیکرون مبتلا شدند. آنطور که حمید جماعتی، دبیر کمیته علمی کرونا گفت روند کرونا در بیش از ۱۱۰ کشور جهان افزایشی است. اما علائم کرونا جدید را چطور بشناسیم؟ آیا مانند سویه‌های قبلی کروناست؟

علائم کرونا جدید را بشناسید

جماعتی درباره علائم کرونا جدید گفت: «این زیرسویه، علائم اختصاصی ندارد. علائم کرونا جدید همانند سایر زیرسویه‌های اومیکرون با علائم سیستم تنفسی فوقانی و تب، لرز، ضعف، گلودرد، عطسه و سرفه بروز می‌کند.»

او در ادامه گفت: «زیرسویه BA.5 در افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند و یا افرادی که واکسینه نشده و سن بالا دارند، حتی می‌تواند منجر به بستری و یا مرگ‌و‌میر شود.» (وبدا)

حسین کرمانپور، رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا نیز درباره علائم کرونا جدید گفت: «علائم عمده افراد در مراجعات سرپایی، علائم معمول سرماخوردگی است. یعنی فرد با یک بدن‌درد، تب مختصر و آبریزش بینی، گلودرد، کاهش حس بویایی یا چشایی و سرفه‌ کمی با خلط، گاهی با علائم گوارشی و گاهی هم بدون علائم گوارشی و… مراجعه می‌کنند.»

کرمانپور به ایسنا گفت: «البته باید توجه کرد که این علائم لزوما در همه افراد به صورت یکسان وجود ندارد. افرادی هستند که با کمترین علائم از جمله آبریزش بینی و تب مختصر مراجعه می‌کنند. برخی هم تمام علائم را با شدت زیادی دارند که منجر به بستری‌شان می‌شود.»

مبتلایان ۸ روز قرنطینه بمانند

رئیس اورژانس بیمارستان سینا گفت: «تقریبا ۷۰ درصد افراد اصلا نیاز به بستری ندارند و با یک داروی معمول سرماخوردگی، شربت و مایعات بیماری‌شان در خانه قابل کنترل است. نیازی به بستری شدن و حتی مراجعه به پزشک ندارند.»

او توصیه کرد اگر افراد علائم کرونا جدید را دیدند، خودشان را به مدت هفت تا هشت روز در خانه قرنطینه کنند. از دیگران خودشان را جدا کنند تا دیگران مبتلا نشوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه، هفت بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۵۱ نفر رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا