کسب و کار

علت تفاوت قیمت قالب های بتنی چیست؟

در صنعت ساختمان سازی، قالب‌های بتنی در انواع مختلفی تولید شده و برای ساخت ساختمان‌های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. قالب بندی یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت سازه‌های بتنی است و هزینه‌ی آن نقش مهمی در هزینه‌ی تمام شده آن سازه خواهد داشت.

با توجه به نوسان قیمت آهن، فولاد و سایر مواد مورد نیاز در قابل‌های بتنی، قیمت آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. با این حال در یک بازه زمانی مشخص شما می‌توانید یک قالب بتنی را با قیمت‌های متفاوتی خریداری کنید.

در این شرایط این سؤال پیش می‌آید؛ با توجه به این که مواد اولیه این قالب‌های یکسان است؛ چرا قیمت‌های متفاوتی دارند و علت تفاوت قیمت قالب‌های بتنی چیست؟

قیمت قالب بتن به عوامل متعددی مانند قیمت مواد اولیه به کار رفته، دستمزد کارکنان و هزینه‌های جانبی بستگی دارد. در صورتی که در هر یک از این موارد صرفه جویی شود؛ قیمت تمام شده کاهش می‌یابد.

چرا قیمت قیمت قالب‌های بتنی با هم تفاوت دارد؟

کیفیت مواد به کار رفته در قالب بتنی:

از مهم‌ترین دلایل تفاوت قیمت قالب‌های بتنی؛ مواد به کار رفته در آن‌ها است.

به طور مثال قالب‌های فولادی با یکدیگر متفاوت هستند. در این قالب‌ها ممکن است از ورق‌های فولادی بی کیفیت، نازک و ناخالص استفاده شود ک این کار می‌تواند قیمت قالب بتنی فولادی را تا میزان زیادی کاهش دهد.

  • وزن قالب:

در صورتی که قالب بتنی فولادی شما از ورقه‌های نازکی درست شده باشد؛ وزن کمتری دارد و در نهایت قیمت آن نیز ارزان‌تر است.

این قالب‌های فولادی با ورقه‌ای نازک و بی کیفیت در حین کار ممکن است آسیب دیده و تاب بردارند و یا با یک یا دوبار استفاده کارایی خود را از دست بدهند.

البته قالب نباید آنقدرهای سنگین باشد که نتوان آن را به راحتی جابه جا کرد.

به طور مثال برای خرید ورق فولادی، فولاد مبارکه اصفهان انتخاب خوبی است.

  • مقاومت قالب فولادی:

قالب بتنی فولادی که مقاومت بالاتری داشته باشد؛ قیمت گران‌تری نیز دارد. مقاومت بالای یک قالب بتنی باعث می‌شود در برابر نیرو ای و بارهای وارد شده تحمل زیادتری داشته باشد و دچار هوازدگی و خردگی نشوند و در برابر حرارت و یا رطوبت آسیب نبیند.

همین امر در بین قالب‌های بتنی چوبی یا عایق و…. نیز صدق می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از خرید قالب بتنی از کیفیت مواد اولیه آن مطمئن باشید و از کمپانی‌های معتبر خریداری کنید.

نیروی کار و دقت در ساخت قالب:

برای آماده سازی این قالب‌های بتنی به نیروی کار ماهر نیاز است. اگر یک کمپانی تصمیم بگیرد برای کاهش هزینه‌های خود از کارگران معمولی و آموزش ندیده و با دستمزد کمتر استفاده کند؛ اگر چه قیمت نهایی قالب بتنی کاهش می‌باید؛ اما محصول با کیفیتی تولید نخواهد شد.

دقت کار باید به گونه‌ای باشد که قالب را به راحتی و در زمان کم به هم متصل کرد.

بنابراین استخدام نیرو کار ماهی و آموزش دیده برای آماده سازی قالب‌های بتنی بسیار اهمیت دارد و نباید نادیده گرفته شود.

هدف شرکت تولیدکنندۀ قالب

برخی شرکت‌ها با پایین آوردن سود خود تمایل دارند میزان فروششان زیادتر شود و ازاین طریق سود کسب می‌کنند. بنابراین استراتژی شرکت نیز در قیمت تمام شده قالب بتنی تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این برخی شرکت‌ها با حذف هزینه‌های سربار و اضافی، هزینه کل را کاهش می‌دهند و در نتیجه با اضافه کردن سود اندک، هزینه نهایی قالب بتنی کمتر از رقبا خواهد شد و از این طریق می‌خواهند به مشتریان بیشتری دست پیدا کنند.

برای استعلام قیمت روز انواع قالب بتن می توانید با شماره‌های 02122220999 و 09124050600 شرکت تسکو (https://www.teskoco.com) تماس بگیرید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا