علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۸پرو چیست؟

گاهی اوقات کاربران از مشکل داغ شدن موبایل خود شکایت دارند و ممکن است حتی در مواقعی که گوشی را در جیب خود قرار می‌دهید و به آن دست نمی‌زنید هم متوجه افزایش حرارت آن شوید. ما در این مقاله از تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس میخواهیم مهم ترین دلایل داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۸پرو را به شما بگوییم. با رعایت موارد زیر می توانید از داغ شدن گوشی جلوگیری کنید.

علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۸پرو

مشکل داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۸پرو ممکن است مربوط به شارژر یا باتری باشد

باتری و شارژر یکی از دلایل اصلی داغ شدن گوشی به شمار می‌رود. اگر در هنگام شارژ کردن موبایل خود شاهد گرم شدن بیش از حد آن بودید بدانید که شارژر دلیل آن است. برای حل این معضل بهترست از شارژ اصلی گوشی خود استفاده کنید و در غیر این صورت آمپراژ گوشی و شارژر را مطابقت دهید تا مغایرتی نداشته باشند و باعث گرم شدن آن نشود. کابل‌های معیوب و آسیب دیده نیز می‌توانند باعث داغ شدن گوشی شوند، بنابراین توصیه می‌شود از بکار بردن آنها اجتناب کنید.

استفاده از کاور های ضخیم

استفاده از بک کاورهای پلاستیکی به ویژه در فصول و روزهای گرم سال باعث می‌شود تا گوشی شما داغ کند. قاب‌ها و کاورهای پلاستیکی اغلب گرما را از خود عبور نمی‌دهند و فرآیند خنک شدن گوشی را به تأخیر می‌اندازند. برای جلوگیری از این امر بهتر است هنگام شارژ کردن یا کار با گوشی کاور و قاب را از موبایل جدا کنید!

البته در گوشی‌های مدرن داغ شدن گوشی صرفاً به دلیل استفاده از یک بک کاور اتفاق نمی‌افتد و  روی سخن در این مورد بیشتر گوشی‌های قدیمی‌تر است.

فعال بودن Mi Sync

Mi Sync همیشه در پس زمینه دستگاه شما برای همگام سازی تمام اطلاعات مهم شما در حال اجرا می‌باشد که این امر منجر به مصرف داده‌های تلفن همراه و تولید حرارت در دستگاه خواهد شد، بنابراین تمام کاری که نیاز دارید برای جلوگیری از این وضعیت انجام دهید استفاده از همگام سازی دستی در زمان‌هایی که نیاز به پشتیبان گیری از اطلاعات خود دارید می‌باشد.

مراحل غیرفعال سازی این ویژگی به ترتیب زیر است:

Settings> Sync > disable Sync

اتصال مدام وای فای و برنامه های در حال اجرا علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۸پرو

یکی از مهمترین نکاتی که شما باید برای جلوگیری کردن از داغ شدن بیش از اندازه موبایل باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید این است که برنامه های در حال اجرایتان را ببندید.

دقت داشته باشید که اتصال مدام وای فای ، بلوتوث و …. برای گوشی ضرر دارد. در صورتی که از آنها استفاده نمی کنید، بهتر است که این برنامه ها را غیر فعال نمایید. بعد از اینکه برنامه های گوشی خود را استفاده کردید بهتر است که آنها را ببندید تا به باتری گوشی فشار وارد نکنند.

ویروسی شدن گوشی

گوشی شما اگر ویروسی شده باشد ممکن است که داغ کند این نکته به دلیل کند کردن گوشی توسط ویروس است. اگر حس می‌کنید گوشی هوشمند شما بدون دلیل داغ می‌شود، نصب کردن آنتی ویروس را هم امتحان کنید. ب

جالب است بدانید که یکی مهم‌ترین موارد در زمان داغ شدن گوشی بدافزارها و نرم افزارهای مخربی هستند که خود ما آنها را نصب می‌کنیم پس این نکته را در نظر داشته باشیم همیشه هم بد‌افزارها اطلاعات شخصی شما را نمی‌دزدند بلکه برخی موارد دزد منابعی چون پردازنده و عمر باتری شما هستند.

 راه حل برای جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۸پرو

استفاده طولانی مدت از گوشی را متوقف کنید

گرمای بیش از حد معمولاً به دلیل فرایندهای پس زمینه بیش از حد و همچنین برنامه هایی است که در پیش زمینه اجرا می شوند و پردازنده ها و RAM را به حد مجاز می رسانند. این می تواند به دلیل بازی هایی باشد که نیاز به ورودی بالاتر گرافیک یا فیلم هایی دارند که برای پخش به پهنای باند بیشتری نیاز دارند.

می توانند برق را از تلفن نیز مکش کنند. معمولاً این امر منجر به مشکل گرمای بیش از حد نمی شود اما همیشه یک استثنا وجود دارد. وقتی می دانید تلفن در حال گرم شدن است برنامه هایی را که به آن دسترسی داشتید ببندید و تلفن را برای چند دقیقه روی میز بیکار نگه دارید. به محض کاهش روند و استفاده دمای تلفن باید طی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به دمای ایده آل خود برگردد.

شما همچنین می توانید این روش را با روش های مختلف دیگر ترکیب کنید تا دمای هسته تلفن، باتری و پردازنده را به دمای ایده آل برساند و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کند.

گوشی را در معرض گرما قرار ندهید

حتما می‌دانید که گوشی هوشمند شما از موادی مانند فلز، پلاستیک و آلیاژ درست شده است. این متریال در اسمارت فون شما رسانای خوبی برای گرما هستند و می‌توانند منجر به ایجاد گرما شوند. فکر نکنید که گرما تنها علت گرمای است و می‌تواند آزاردهنده باشد.

آتش، لامپ، بخاری و هر وسیله دیگری که گرما ساطع می‌کند، می‌تواند منجر به چنین واکنشی شود. بنابراین سعی کنید گوشی خود را از گرمای زیاد دور نگاه دارید و به فواصل مشخص استفاده از آن را کنترل کنید.

در هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید

این توصیه هم تکراری؛ اما، به شدت مهم است. استفاده کردن از گوشی هنگامی که به کابل شارژر متصل است، باعث افزایش چشمگیر دمای آن خواهد شد.

حتما مواردی را دیده‌اید که برقراری تماس تلفنی با گوشی در حال شارژ منجر به انفجار و آتش گرفتن آن شده است. بنابراین نه به خاطر داغ شدن گوشی شیائومی، بلکه به منظور حفظ سلامتی‌ خود از گوشی متصل به شارژر استفاده نکنید.

استفاده از اینترنت و وای فای را کم کنید

زمانی که زیاد از اینترنت استفاده می کنید، گوشی شما داغ می کند. از نکات مهمی که باید بدانید این است که سیستم عامل اندروید طوری طراحی شده است که اپلیکیشن های اجرا شده در پس زمینه هم می توانند از اینترنت گوشی استفاده کنند و این علت می تواند دلیل داغ شدن گوشی موبایل شما شود. هم چنین زمانی که شما اقدام به اشتراک گذاری یا به اصطلاح هات اسپات کردن دیتای موبایل خود می کنید، منتظر افزایش حرارت در دستگاه گوشی موبایل خود باشید. چراکه زمان هات اسپات کردن باتری موبایل بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد و همین مسئله انرژی زیادی را مصرف می کند تا اتصال و پرتاپ امواج وای فای به طور صحیح انجام گیرد.

ما در این مقاله مواردی که باعث داغ شدن گوشی شیائومی نوت ۸پرو را گفتیم. اگر با رعایت موارد بالا مشکل گوشی شما حل نشد توصیه میکنیم حتما به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا از لحاظ سخت افزار گوشی شما بررسی و تعمیر شود.

خروج از نسخه موبایل