اقتصادی

علت کمبود بلیت هواپیما اعلام شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: میزان تقاضا در بازار بلیت هواپیما افزایش یافته است به طوریکه ضریب اشغال صندلی های هواپیما به ۹۵ درصدرسیده است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محمدی بخش در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علت کمبود بلیت هواپیما گفت: در سه ماه اول امسال افزایش پرواز و مسافر را داشته ایم به طوریکه طبق آمارها ضریب اشغال پروازها بالای ۹۵ درصد است و همه هواپیما ها معمولا با تکمیل ظرفیت پرواز می کنند.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، درخواست پرواز در سبد خانوارها به دلیل داشتن قیمت مناسب پروازها و به صرفه بودن آن افزایش داشته است. این در حالی است که تنها ۱۸۰ فروند هواپیما داریم و نیاز ما ۵۵۰ فروند است.

او گفت: با توجه به افزایش ضریب اشغال، سوداگری و اخلال گری در حوزه های مختلف ایجاد می شود؛ بنابراین به دلیل وجود ۱۹ سایت غیر مجاز، آژانس متخلف و ایرلاین های متخلف و سایت های که اقدام به فروش بلیت غیر مجاز می کنند این ناهماهنگی ایجاد شده است.

محمدی بخش گفت: با نظارت و ورود ناوگان حتما توسعه ناوگان را خواهیم داشت و چرخه و شبکه را توسعه می دهیم و از سوی دیگر زمانی که سایر شقوق حمل ونقل کاهش عرضه داشته باشند و درخواست به سایر بخش ها منتقل می شود‌ که سعی می شود در این حوزه برنامه ریزی مناسب تری صورت گیرد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا