فرهنگی

علی رضاقلی درگذشت

علی رضاقلی، پژوهشگر و نویسنده کشورمان در حوزه علوم اجتماعی، سیاسی و فلسفی، که کتاب معروف «جامعه‌شناسی نخبه‌کشی» از آثار اوست، بامداد امروز در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، علی رضاقلی، جامعه‌شناس، نویسنده و پژوهشگر، امروز (هشتم فروردین)، بر اثر عارضه قلبی، در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

خانواده رضا قلی، با تایید این خبر، اطلاع دادند: 

«استاد علی رضاقلی، نویسنده «جامعه‌شناسی نخبه‌کشی»، پس از سال‌ها تلاش و کوشش برای توسعه ایران‌زمین، سحرگاه امروز به ملکوت اعلی پیوست.
درگذشت این بزرگمرد پرتلاش برای عمران و آبادانی و سربلندی ایران و ایرانیان را به همه ایران‌دوستان و ارادتمندان آن استاد فقید سعید تسلیت عرض می‌کنیم.
مراسم تشییع پیکر این عالم پژوهشگر متعاقبا به اطلاع دوستداران ایشان خواهد رسید.»

علی رضاقلی که امروز در سن ۷۵ سالگی درگذشت، در سال ۱۳۵۰ موفق به دریافت دانش‌نامه کارشناسی علوم سیاسی، از دانشگاه تهران شد. او در ادامه، برای تحصیل به دانشگاه سوربن و سپس مدرسه سیاسی مطالعات عالی پاریس رفت. این چهره فرهنگی، پس از بازگشت به ایران، به‌طور غیررسمی به مطالعه و پژوهش در حوزه‌های جامعه‌شناسی و اقتصاد سیاسی ایران پرداخت و از خود، کتاب‌هایی چون «جامعه‌شناسی خودکامگی»، «اگر نورث ایرانی بود» و «جامعه‌شناسی نخبه‌کشی» را به یادگار گذاشت. 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا