بورس

عملکرد کنونی شستا با سال ۱۳۹۷ قابل مقایسه نیست

امیر حمزه مالمیر از فعالان بازار سرمایه در حاشیه نشست هم اندیشی با مدیرعامل و مدیران شستا، گفت: عملکرد اقتصادی شستا در سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۹۷ به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و در همه حوزه‌ها افزایش تولید، افزایش فروش، خروج قابل توجه تعداد شرکت‌ها از زیان‌دهی به سوددهی، شاهد کارنامه‌ای روشن و درخشان هستیم.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از ایلنا؛ وی در ادامه افزود: امروز می توانیم بگوییم که  مجموعه شستا و مدیرعامل آن، جناب آقای رضوانی فر، اطلاعات دقیق، با جزئیات کامل  از شرکت‌های تابعه شامل اعضای هیات مدیره، کمیته‌های حسابرسی، صورت جلسات هیات مدیره، اطلاعات اقتصادی، صورت‌های مالی،  صورت دعاوی حقوقی و خیلی از نکات دیگر را به صورت سیستماتیک و به روز در اختیار دارند. امری که تا پیش از این اتفاق نیافتاده بود. در نتیجه در خصوص استقرار سیستم‌ها و سامانه‌های نظارتی و کنترلی در مجموعه شستا می توان گفت که مدیرعامل این هلدینگ و مدیران آن حقیقتاً در حال هلدینگ‌داری هستند.

این فعال بازار سرمایه در ادامه افزود: به نظر من تجربه ای که امروز در شستا به لحاظ هلدینگ داری بوجود آمده می‌بایست در اختیار سایر هلدینگ‌های بزرگ کشور قرار گیرد تا آنها هم با ایجاد چنین سامانه‌هایی نظیر شستا در مسیر شفافیت و بهبود عملکرد قرار گیرند. حتی بخش‌هایی از آنچه امروز در شستا شاهد آن هستیم را می توان از طریق رسانه در اختیار جامعه قرار داد تا مردم و به خصوص مستمری بگیران تامین اجتماعی به عنوان ذی نفعان اصلی این مجموعه بزرگ اقتصادی در جریان این تحولات مثبت قرار بگیرند.

مالمیر در ادامه افزود: امروز و بدنبال استقرار سامانه‌های کنترلی در شستا می توان گفت که هیچکدام از زیر مجموعه‌های بزرگ اقتصادی در پایین‌ترین لایه‌ها به صورت رها اداره نمی‌شوند و جملگی تحت کنترل و نظارت دقیق شستا هستند و پایش بسیار مناسبی از عملکرد مدیران و شرکت‌ها صورت می‌گیرد و میزان فروش، میزان تولید، هزینه‌ها و درآمدها و سایر جزئیات به صورت مستمر از طرف مدیرعامل هلدینگ ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه در خصوص عملکرد اقتصادی شستا و شرکت‌های تابعه آن گفت: در جلسه امروز علاوه بر آشنایی با سیستم‌های کنترلی و نظارتی دستاورد دیگری نیز برای ما به همراه داشت، و آن  بیان عملکرد شرکت‌ها بود. در نتیجه طبیعی استقرار سیستم‌های کتترلی و نظارتی و تحولات مدیریتی در دوره مدیریت آقای رضوانی فر شاهد بهبود قابل توجه عملکرد شستا و شرکت‌های تابعه آن هستیم.

مالمیر تصریح کرد: عملکرد اقتصادی شستا در سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۹۷ به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و در همه حوزه‌ها افزایش تولید، افزایش فروش، خروج قابل توجه تعداد شرکت‌ها از زیان‌دهی به سوددهی، شاهد کارنامه‌ای روشن و درخشان هستیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا