ورزش

عملکرد ۲۸ دروازه‌بان‌ لیگ برتر

در شش هفته گذشته از رقابتهای لیگ برتر ۴۸ دیدار برگزار شده که در این بازیها جمعا ۲۷ دروازه‌بان در ترکیب ۱۶ تیم به میدان رفته‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، تا پایان هفته ششم رقابتهای لیگ برتر جمعا ۴۸ بازی در چارچوب این مسابقات برگزار شده و ۲۷ دروازه‌بان در ترکیب ۱۶ تیم حاضر در این رقابتها به میدان رفته‌اند. پیام نیازمند و رشید مظاهری هر کدام با ۶ کلین شیت و ۵۴۰ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه، بهترین عملکرد را داشته‌اند.

به جز مظاهری و نیازمند (هر دو در اردوی تیم ملی شاگرد ویلموتس هستند)، ۳ دروازه‌بان دیگر با انجام دیدارهای کمتر هنوز دروازه‌شان بسته مانده و شهاب گردان با دریافت تنها ۲ گل در ۶ بازی یکی از بهترین‌های این فصل بوده است.

بیشترین کلین شیت‌ها
ناصر سالاری با ۳ بار حضور در دروازه صنعت نفت و ثبت ۳ کلین شیت و بسته نگه داشتن ۲۷۰ دقیقه دروازه‌اش، بعد از نیازمند و مظاهری بهترین عملکرد را از این نظر داشته است. 

رادشوویچ دروازه‌بان دوم پرسپولیس نیز با ۲ کلین شیت از ۲ بازی و نیما میرزا آزاد دروازه‌بان تیم نساجی با یک کلین شیت از یک بازی، دیگر دروازه‌بانهایی هستند که ۱۰۰ درصد کلین شیت داشته و تاکنون دروازه‌شان باز نشده است.

از نظر تعداد کلین شیت عملکرد دروازه بانهایی که فرصت بازی در این مسابقات را پیدا کرده اند به ترتیب مظاهری و نیازمند با ۶، شهاب گردان از فولاد با ۴ و ناصر سالاری از صنعت نفت به همراه رحمتی با ۳ کلین شیت نفرات برتر هستند.

۹ نفر بدون کلین شیت
۹ دروازه‌بان هم بدون داشتن تجربه کلین شیت تا پایان هفته ششم به کارشان پایان دادند که عبارتند از: مهرداد بشاگردی و میلاد فراهانی از گل گهر، احمد گوهری از سایپا، سیدحسین حسینی از استقلال، ماکسیم کوویلیتایا و ابوالفضل درویشوند از شاهین بوشهر، علیرضا حیدری از ماشین سازی، محمد باقر صادقی از ذوب آهن و وحید شیخ ویسی از پیکان هستند.

سنگربان فولاد در تعقیب بهترین‌ها
بعد از مظاهری، نیازمند، سالاری، رادشوویچ و میرزا آزاد که هنوز دروازه شان باز نشده، شهاب گردان با یک گل خورده به ازای هر ۲۷۰ دقیقه بهترین عملکرد را دارد، مهدی رحمتی از شهر خودرو  به ازای هر ۱۸۰ دقیقه یک گل و حبیب فر عباسی از نفت مسجد سلیمان به همراه محمد دریس از صنعت نفت  هر کدام به ازای هر ۱۳۵ دقیقه یک گل خورده، دارای بهترین عملکرد هستند.

ضعیف ترین عملکرد
وحید شیخ ویسی که در دو بازی برای پیکان به میدان رفت و ۱۴۴ دقیقه برای این تیم بازی کرده، ۵ بار دروازه‌اش باز شده تا به ازای هر ۲۹ دقیقه بازی یک گل خورده، از این نظر ضعیف ترین عملکرد را داشته باشد.

محمد باقر صادقی از ذوب آهن با یک گل خورده به ازای هر ۳۰ دقیقه بازی، ابوالفضل درویشوند از شاهین بوشهر با یک گل خورده به ازای هر ۳۹ دقیقه بازی، علیرضا حیدری از ماشین سازی به همراه حامد فلاح زاده از سایپا با یک گل خورده به ازای هر ۴۵ دقیقه در رده‌های بعدی قرار دارند.

بیشترین گل خورده
از نظر تعداد گل خورده ابوالفضل درویشوند از شاهین به همراه محمد امین رضایی از نساجی هر کدام با ۹ گل خورده ضعیف ترین عملکرد را داشتند و حامد لک از ماشین سازی با ۸ گل خورده در رده بعدی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا