کسب و کار

عمل اسلیو معده چیست؟

اگر می خواهید بدانید که عمل اسلیو معده چیست، این مقاله را از دست ندهید.

مقدمه

 در این مقاله در مورد عمل اسیلو معده و دکتر سلیمی به عنوان بهترین متخصص جراحی لاغری آشنا خواهید شد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


دارا بودن بدن ایده آل و جذاب، یکی از مقیاس های مهم زیبایی در میان همه افراد محسوب می شود.

 اما چه افرادی از این زیبایی بهره مند نیستند؟ افرادی که مبتلا به اضافه وزن بالا و چاقی هستند، بییشتراین افراد از اندام زیبا بهره مند نیستند. اما برخی فکر می کنند که با ورزش های روزانه و داشتن برنامه غذایی مناسب می توانند به این اندام ایده آل دست پیدا کنند، اما این گونه نیست.

عناوین مقاله:

عمل اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده چه مزیت هایی می تواند داشته باشد؟

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

######

عمل اسلیو یا کم حجم کردن معده چیست؟

عمل اسلیو معده با نام علمی (Sleeve Gastrectomy) شناخته می شود. این عمل یکی از شیوه ها برای از بین بردن چاقی و اضافه وزن می باشد.
این عمل به شکل لاپاراسکوپی صورت می گیرد. بخشی از معده که هورمون های اشباع را ترشح می کند یا به عبارتی دیگر هورمون های گرلین را ترشح می کند را بر می دارند.

 این بخش از معده که جدا می شود، به شکل یک موز می باشد؛ در ضمن تغییرات انجام شده روی هورمون می تواند باعث اثر گذاری بر فشار خون و بیماری های قلبی شود.
بعد از این که قسمتی از معده برداشته شد، بخش هایی از آن به جا می ماند که مانند آستین لباس می باشد.

همان طور که می دانید، در زبان انگلیسی آستین لباس را اسلیو(sleeve) نام گذاری کرده اند، پس می توان به این نتیجه رسید که چون معده عمل شده شبیه به آستین لباس می باشد، این عمل با نام های جراحی آستینی معده و جراحی اسلیو معده شناخته می شود.


بعد از عمل کم حجم کردن معده، فرد زیاد دچار گرسنگی نمی شود و حس فرد به گرسنگی به مقدار بسیار زیادی کاهش یافته و مقدار کمی غذا مصرف می کند. این جراحی، همیشگی بوده و بازگشتی ندارد.

بعد از این که فرد عمل شد، باید یک برنامه غذایی قوی داشته باشد تا بتواند نتیجه دلخواه خود را بگیرد.
اگر افراد پس از این که عمل اسلیو را انجام داده اند، برنامه غذایی قوی نداشته باشند یا در داشتن برنامه غذایی مناسب تعلل کنند، باعث می شود که معده طویل وگشاد شود. در ضمن طویل شدن معده به این معنی نمی باشد که معده به اندازه گذشته خود برگردد.
بهتر است بدانید برای این که عمل اسلیو شما بتواند به خوبی انجام شود، شما باید به پزشکی که تخصص بالایی دراین حوزه دارد مراجعه کنید. دکتر سلیمی از جمله دکترهای موفق در این حوزه می باشد که می تواند این عمل را به خوبی انجام دهد.

جراحی اسلیو معده چه مزیت هایی می تواند داشته باشد؟

یکی ازمزیت هایی که می تواند این عمل داشته باشد، این است که می تواند وزن را به مدت یک سال کاهش دهد. اگر بخواهیم در مورد ماه های کاهش وزن بعد از عمل بگوییم:

  • در سه ماهه اول  بعد از عمل حدودا ۳۳ درصد از وزن شما کاهش پیدا می کند.
  • بعد از گذشت شش ماه حدود ۵۰ درصد وزن شما کاهش پیدا کرده است.
  • همان طور که از قبل هم گفته شد، در دوازده ماه یعنی پس از گذشت یک سال، وزن شما ۷۰ درصد کاهش پیدا می کند.

بعد از این که فرد بیمار که دچار چاقی شده بود، این عمل را انجام دهد، بعد از دوسال یا یک سال به وضعیت مناسبی دست پیدا می کند. چه افرادی می توانند بعد از عمل، کاهش وزن خود را حفظ کند؟ افرادی که بتواند بعد از عمل ورزش های مناسب در طول روز داشته باشند و برنامه غذایی مناسبی داشته باشند. این افراد می توانند وزن خود را حفظ کنند. همچنین این امر باعث می شود، علاوه بر حفظ زیبایی اندام به کاهش وزن شما هم کمک کند.

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که اسلیو معده می تواند داشته باشد، این است که روند لاغری به سرعت و کلی برای کسانی که از چاقی رنج می برند، همچنین کسانی که BMI بیشتر از ۳۵ درصد دارند، می تواند بسیار پر کاربرد باشد.

این عمل از جمله عمل هایی است که می تواند بیماری هایی که سلامت شما را تهدید می کند، از میان بردارد.

 از جمله: دیابت و فشار خون از جمله بیماری هایی هستند که در اثر چاقی بالا به وجود می آیند.

در این عمل، کاهش وزن به صورت نرمال ترنسبت به انواع جراحی های دیگر اتفاق می افتد. بیشتر افرادی که امروزه از چاقی رنج می برند و راه درمانی چندانی برای برطرف کردن چاقی این افراد نیست، افرادی هستند که استعداد چاقی دارند، اما با عمل اسلیو معده می توان این عمل را انجام داد.

دکتر سلیمی توانسته با جراحی هایی که داشته، موفقیت های زیادی را کسب کند، دکتر سلیمی یکی از بهترین دکترهای شناخته شده در درمان چاقی می باشد.

منبع

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

شما باید بعد از عمل، نکاتی را رعایت کنید که اندازه معده شما بزرگ تر نشود. یکی ازغذاهایی که شما نباید زیاد مصرف کنید، از جمله مواد غذایی پر چرب را می توان اشاره کرد. این نوع غذاها باعث می شود که حجم معده شما زیادتر شود و همچنین نوشیدن مایعات نیز باعث می شود که اندازه معده شما از حد خود بعد ازعمل بزرگ تر شود.

در نظر داشته باشید فردی که عمل اسلیو معده را انجام داده است، باید برنامه غذایی خود را محدود کند و از پرخوری پرهیز کند یا به مقدار کم مصرف کند و به صورت مداوم، این عمل باعث می شود که بدن به این اندازه معده عادت کند.

انتظار می رود که فرد در طول یک سال بتواند صد در صد اضافه وزن خود را از بین ببرد که اکثرا در طول شش ماه و باقیمانده از ۱۲ ماه بعد اتقاق می افتد.

اگرشما هم به دنبال جراحی هستید که عمل اسلیو را به خوبی انجام دهد، ما دکتر سلیمی را به شما پیشنهاد می کنیم که دارای روزمه قوی بوده و فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشد.  

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا