اقتصادی

عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده رایگان شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۱۰۰ درصد هزینه صدور پروانه در بافت‌های فرسوده برای متقاضیان رایگان شده است.

به گزارش روند بازار مسکن به نقل از مهر، مهدی عبوری در حاشیه بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهری کاشان با بیان اینکه ۳۵۰ محله در کشور در حال بازآفرینی است، گفت: احداث مدرسه، کلانتری و فضای ورزشی جزو پروژه‌های در دست اقدام در کاشان است.

وی همچنین از پردیسی که توسط شهرداری کاشان در محله کوی مفتح در دست ساخت است، نیز بازدید کرد و گفت: برای اتمام این پروژه کمک‌های لازم انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اکنون ۶۱۴ پروژه در زمینه بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در کل کشور در دست احداث است و تمام تلاش ما این است که با تخصیص اعتبارات تا پایان دولت دوازدهم این پروژه‌ها را تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه برای نوسازی خانه‌ها در بافت‌های فرسوده ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات تبصره‌ای به صورت خود مالکی در نظر گرفته شده که بعد از معرفی متقاضیان از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک تخصصی بخش مسکن، قابلیت دریافت دارد، تصریح کرد: ۵۰ درصد هزینه پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده بر عهده دولت است و قرار شده تا ۵۰ درصد باقی مانده را نیز شهرداری‌ها تقبل کنند.

عبوری تأکید کرد: بنابراین ۱۰۰ درصد هزینه صدور پروانه در بافت‌های فرسوده برای متقاضیان رایگان شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار داشت: در حال حاضر از هزار و ۵۰ سکونت‌گاه غیر رسمی کشور حدود ۳۵۰ محله در دست اقدام است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا