اقتصادی

چرا دلار گران شد؟

احتمال تشدید نوسانات بازار تا روز اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.

به گزارش روند بازار، اخبار منتشر شده از سوی یمن و لبنان گویای آن است که درگیری ها در این دو کشور مجددا بالا گرفته است. 

برخی از تحلیلگران نظامی احتمال شکل گیری مناقشات نظامی جدی تر میان اسرائیل و لبنان را بیشتر از هر زمان می‌دانند. 

در این میان بر اساس اعلام مقامات رسمی در صورت شکل گیری چنین اتفاقی ایران از جبهه مقاومت حمایت خواهد کرد. در نتیجه بنظر می رسد فعالان ارزی برآیند اتفاقات ذکر شده را به ضرر بازار تلقی کرده و با تشدید انتظارات تورمی اقدام به نرخ دهی در سطوح قیمتی بالاتر کره‌اند.

 از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد که دوقطبی فضای انتخابات ریاست جمهوری نیز ریسک هایی را به بازار اضافه کرده است. به عقیده بازیگران بازار ارز در صورت انتخاب یکی از جبهه های حاضر در انتخابات احتمال ایجاد تحریم های اقتصادی جدید و عدم برطرف شدن موانع پیشین بر سر اقتصاد کشور وجود دارد. 

درنتیجه این موارد نیز فرایند ورود ارز به کشور سخت‌تر خواهد شد. بررسی گفت‌وگو های میان فعالان ارزی گویای آن است که برنامه اقتصادی- سیاسی یکی از نامزد ها می تواند ریسک های مهمی را به بازار اضافه کند. در نتیجه احتمال تشدید نوسانات بازار تا روز اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.

منبع
دنیای اقتصاد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا