اجتماعی

مجله تایکون عکس پسر خاوری را حذف کرد / علت چیست؟

روز گذشته مجله کانادایی تایکون عکس پسر خاوری را روی جلد مجله خود چاپ کرده و از او به عنوان تاجر الهام‌بخش سال نام برده بود. اما صبح امروز این مجله هم عکس پسر خاوری را از جلد مجله برداشت و هم مطلب مربوط به او را از وبسایت خود حذف کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته مجله کانادایی تایکون، از آدری خاوری به‌عنوان «تاجر الهام‌بخش» سال ۲۰۲۲ نام برده و در توصیف پسر خاوری نوشته: «او از خانواده‌ای می‌آید که سال‌ها تجربه کارآفرینی دارد و این تجربه و ظرافت‌ها به او رسیده‌است».

اما حالا پیگیری‌های نشان می‌دهد مجله آمریکایی تایکون اعتبار چندانی ندارد و تاکنون عکس افرادی را روی جلد خود آورده که کمتر مشهورند. افرادی که کمتر نام و نشانی از آنها در موتورهای جستجو وجود دارد. حالا این سوال پیش آمده که آیا انتشار عکس پسر خاوری روی جلد این مجله کانادایی، سفارشی و رپرتاژ بوده یا این سبک و رویه این مجله است؟

اخبار مرتبط

اما مجله تایکون چگونه مجله‌ای است؟ این مجله کار خود را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرده است. یعنی تنها دو سال است که فعالیت می‌کند. اما جدای از عمر کوتاه مجله، آمار دیگری که از این مجله در دسترس است جالب است. مجله تایکون در صفحه لینکدین خود تنها نام شش کارمند را ثبت کرده، در صفحه یوتیوب خود تنها ۳ مشترک و در صفحه توییتر خود تنها ۱۸۰۰ فالوئر دارد.

تعداد مشترکین صفحه یوتیوب تایکون
تعداد مشترکین صفحه یوتیوب تایکون

حذف گزارش تایکون در خصوص آدری خاوری
این مجله صبح امروز این گزارش را از وبسایت خود حذف کرد. در صفحه لینکدین تایکون نظرات چند کاربر در اعتراض به این گزارش ثبت شده بود: یکی از آنها نوشت: «شما قبل از انتشار گزارش‌هاتون اصلا تحقیق می‌کنید؟ این شخص پسر مدیر عامل سابق بانک ملی ایرانه که به کانادا گریخته است. »

دنبال کنندگان صفحه توییتر تایکونشخص دیگری نوشت: «خیلی مسخره‌ست که چنین شخصی رو به عنوان کارآفرین الهام‌بخش سال معرفی می‌کنید.»

این مجله کانادایی در آخرین شماره‌های خود در خصوص افراد، مدیران و کارآفرینانی گزارش تهیه کرد که در وبسایت‌های خبری معتبر هیچ نامی از آنها نیست. گزارش مجله تایکون را هیچ خبرگزاری، بازنشر نکرده و به آن استناد نکرده است.

دنبال کنندگان صفحه توییتر تایکون
این مجله صبح امروز گزارش خود در خصوص آدری خاوری را حذف کرد. وبسایت قسمت جستجو ندارد و هنگامی که نام فرد و نام سایت را در گوگل جستجو کنید عنوان گزارش در نتایج جستجو ظاهر می‌شود اما با کلیک کردن روی آن با این پیام مواجه می‌شوید: «متاسفانه این صفحه وجود ندارد».

دنبال کنندگان صفحه توییتر تایکون
حذف گزارش مجله تایکون در خصوص آدری خاوری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا