اجتماعی

آیا واقعا عیدی بازنشستگان و کارمندان واریز شده است؟

این خبر منتشر شد که عیدی بازنشستگان و کارمندان واریز شده است اما هر سه گروه بازنشستگان لشگری و کشور، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و کارمندان از عدم دریافت عیدی می‌گویند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته رئیس‌جمهور دستگاه‌های دولتی را ملزم کرد که عیدی بازنشستگان و کارمندان را هرچه سریع‌تر واریز کنند، در این خصوص باشگاه خبرنگاران جوان امروز خبری منتشر کرد که براساس آن اعلام شد: رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عیدی امشب به حساب کارکنان و بازنشستگان دولت واریز شده است.

تعداد بسیاری از کارمندان و بازنشستگان این موضوع را کذب می‌دانند و می‌گویند که هیچ واریزی برای آنها انجام نشده است. هر دو گروه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و لشگری و کشوری اظهار می‌کنند که هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است. کامندان نیز از عدم واریز عیدی خبر می‌دهند:

مخاطبان تجارت‌نیوز در این خصوصص می‌گویند:

«حسابم رو چک کردم .هیچ مبلغی از عیدی ندیدم . به مردم امید واهی ندین»

«بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز واریز نشده»

«بازنشسته کشوریم هیچی واریز نشده»

«هنوز عیدی کارمندان هم واریز نشده»

عیدی ۱٫۶ میلیونی برای کارمندان و بازنشستگان
واریز عیدی کارکنان دولت هرساله با حقوق بهمن کارکنان و بازنشستگان اعمال می‌شود. امسال نیز با مصوبه هیات وزیران عیدی کارکنان و بازنشستگان رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

البته این مبلغ عیدی کارمندان مجرد است. عیدی کارمندان متاهل ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

برخی از مخاطبان نیز به این مبلغ اعتراض دارند و می‌گویند:

«یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان چی میشه. برین بازار آجیل و شیرینی و میوه رو قیمت بگیرین ما عروس داریم داماد داریم عیدی باید بدیم با این پول چیکار کنیم»

«مبلغ عیدی رو اضافه کنن این مبلغ هیچ مشکلی رو با توجه به گرونی حل نمیکنه»

«گویا مسئولین از تورم و گرونی خبر ندارن و گر نه این مبلغ رو برای عیدی اعلام نمیکردن واقعا جای تاسف داره که مسئولین هیچ توجهی به معیشت بازنشستگان نداره»

«من به عنوان یک بازنشسته باین عیدی آجیل فقط میتونم تهیه کنم»

»واقعا فکر میکنن با ۱/۶۰۰ میشه کاری کرد با این وضع تورم و گرونی که بیداد میکنه ما دیگه تهش بتونیم اون ۱/۶۰۰ رو قاطی حقوق کنیم خرج کنیم که اخر ماه باز کم نیاریم»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا