اجتماعی

عیدی سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

اعلام سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها وموسسات انتفاعی وابسته به دولت از تعیین عیدی یک میلیون ۶۵۰ هزار تومانی برای سال بعد حکایت دارد که البته علی‌الحساب است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، ابلاغ بخشنامه بودجه ۱۴۰۱، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به روال چند سال اخیر، قبل از ابلاغ بخشنامه کل بودجه سال آینده صورت گرفته است و هر چند پیش‌بینی‌ها اولیه بوده و در نهایت در بخشنامه کل و لایحه بودجه اعداد و ارقام کلان مشخص خواهد شد، ولی نمایی کلی از برنامه مالی دولت را نشان می‌دهد.

در بخشنامه بودجه شرکت‌ها در مورد پیش‌بینی عیدی ۱۴۰۱، اعلام شده است که مبلغ پاداش پایان سال در بودجه پیشنهادی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان علی‌الحساب پیش‌بینی می‌شود و مبلغ قطعی آن به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

این پیش بینی برای عیدی کارکنان دولت نیست و فعلا در بخشنامه بودجه شرکت‌ها آمده ولی در نهایت رقم عیدی کارکنان هر دو بخش متفاوت نخواهد بود.

رقم یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی عیدی سال آینده نیز نهایی نیست و با تغییرات ضریب حقوق دستخوش افزایش خواهد شد، این در حالی است که در بودجه سال گذشته عیدی کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شد، ولی در نهایت با توجه به تغییرات ضریب، هیات دولت در پایان سال میزان عیدی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

در بودجه ۱۴۰۰ نیز میزان عیدی کارکنان در پایان سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده بود که ممکن است با تغییرات اعمال شده در هیات دولت رقمی بالاتر مصوب شود.

آخرین خبر از عیدی سال ۱۴۰۱ بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان کارگری خواستار پرداخت عیدی کارگری شدند. خواستار تغییر روند پرداخت عیدی‌ها در سال جاری شدند. این بازنشستگان می‌گویند: حالا که محاسبه‌ی افزایش مستمری‌های ما براساس مصوبات شورایعالی کار و میزان افزایش دستمزد کارگران است، عدالت حکم می‌کند در پرداخت تمام مزایا از جمله عیدی پایان سال نیز، ما را کارگر به حساب بیاورند.

این بازنشستگان با تاکید بر اینکه سیاست یک بام و دو هوا پذیرفتنی نیست، می‌گویند: سالهاست که در حقوق، کارگر و در عیدی، کارمند به حساب می‌آییم؛ خواسته‌ی ما از مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی این است که این روند ناعادلانه را خاتمه بخشند و عیدی پایان سال ما را براساس عیدی مصوب کارگران بپردازند. به گفته‌ی آن‌ها؛ تفاوت بسیار میان مستمری بازنشستگان کارگری و بازنشستگان دولت هست؛ اگر قرار است عیدی‌ها کارمندی باشد، باید این تفاوت از میان برداشته شود. یک بازنشسته در این رابطه می‌گوید: سالهاست که پرداخت عیدیِ کارگری را مطالبه می‌کنیم؛ توقع داریم امسال که دولت جدید بر سر کار آمده، روند همیشه تغییر کند و حق ما برای دریافت عیدی کارگری جدی گرفته شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

  1. مگ نباید عیدی پایان سال حقوق یک ماه حساب بشه ؟؟؟؟و اینکه بازنشستگان موقع حقوق گرفتن کارگر بحساب میان ولی موقع عیدی کارمند حساب میشن؟؟؟این دیگ چجور جفا کردن در حق بازنشسته ای که سی تا سیو پنج سال عمر خودشو گذاشت و حالا سر پیری بجای اینکه حمایت بشن و مشکلاتشون بر طرف بشه بر عکس عمل میکننن و همیشه باید حقشونو بخورن؟؟؟؟از اقای رئیسی دولت مردمی انتظار میره به این ظلم در حق بازنشستگان تامین اجتماعی پایان بده و حقشونو بهشون برگردونه وگرنه فرقی با رئیس جمهورای دیگ نداره و فقط شعار دادن بلده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا