اقتصادی

غذا ارزان می‌شود؟

به گفته وزیر کشاورزی پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سال جاری، جهش بزرگی در تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی ایجاد شود.

به گزارش روند بازار، وزیر جهادکشاورزی در همایش آغازین طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: وزرات کشاورزی، وزارت امنیت غذایی جمهوری اسلامی ایران است. امنیت غذایی از روزی که بشر پا روی کره خاکی گذاشت اهمیت ویژه داشته است.

ایلنا گزارش داد، جواد ساداتی‌نژاد در همایش آغازین طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: وزرات کشاورزی، وزارت امنیت غذایی جمهوری اسلامی ایران است. امنیت غذایی از روزی که بشر پا روی کره خاکی گذاشت اهمیت ویژه داشته است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه جنگ اوکراین اهمیت گندم و غلات را به همه دولت‌ها اثبات کرد، افزود: در اولین جلسه هیات‌دولت نرخ خرید تضمینی گندم اصلاح شد. این مساله انگیزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای شد که کشاورزان حتی اراضی که ۴۰۰ کیلو گندم دارند را برداشت کنند. به عبارت دیگر افزایش نرخ گندم، کشاورزی ایران را به سمت کشاورزی اقتصادی برد.

وی حجم خریداری‌شده گندم توسط بخش‌خصوصی را حدود ۱۷۰‌هزار تن عنوان کرد و افزود: «افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال‌ زراعی آینده خود را بیشتر جلوه خواهد داد. خرید گندم نیز در سال‌زارعی آینده به رقم ۹‌میلیون تن خواهد رسید.»

وزیر جهادکشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارهای سال‌جاری را در سطح پنج‌میلیون هکتار عنوان کرد و گفت: «پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح جهش بزرگی در تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی ایجاد شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.»

او خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: «برای اجرای این طرح ۴۰‌هزار میلیارد‌تومان اعتبار نیاز است و این میزان مبلغ در سال‌اول اجرا باز‌خواهد گشت.

وزیر جهادکشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارها را اتفاق بزرگی در بخش کشاورزی و امنیت غذایی دانست و افزود: «در حال‌حاضر تنها ۸‌درصد تولیدات کشاورزی از دیمزارها است در حالی‌که این رقم در دنیا به ۶۰ و ۷۰‌درصد می‌رسد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا