اقتصادی

فروش آنلاین نان قاعده‌مند می‌شود

قاعده‌مند کردن هزینه‌هایی که اپلیکیشن‌ها در قالب فروش آنلاین نان دریافت می‌کنند در برنامه‌های دولت قرار دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، امکان خرید اینترنتی نان از طریق اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های فروش آنلاین از جمله خدماتی است که در سال‌های اخیر خرید نان را برای متقاضیان آسان کرده است.

با این وجود در مواردی نان از طریق این سایت‌ها بین ۳ تا ۵ برابر قیمت اصلی به فروش می‌رسد. این هزینه‌ها شامل حمل و نقل، تعرفه سامانه فروش و مالیات است که اخیرا به هزینه‌ها افزوده شده است.

اگر چه خرید اینترنتی نان، زحمت حضور فیزیکی و ماندن در صف را برای مشتریان نانوایی‌ها آسان کرده، اما در مواردی متقاضیان از هزینه‌های بالای این فرایند گله‌مند هستند.

در این زمینه سید احسان خاندوزی – وزیر اقتصاد – اخیرا بر تنظیم‌گری و قاعده‌مند کردن هزینه‌های پلتفرم‌ها و درگاه‌های اینترنتی فروش نان تاکید کرد و گفت: در ستاد تنظیم بازار این مسئله را مطرح می‌کنم و اگر مصوبه‌ای باشد آن را اجرا خواهیم کرد.

او در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت امروز در جمع خبرنگاران همچنین در واکنش به اقدام برخی پلتفرم‌ها در عرضه گران‌تر قیمت نان و همچنین گران‌فروشی نان توسط برخی نانوایی‌ها، گفت: قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود و قیمت آن در سراسر کشور یکسان نیست. استان‌ها نان‌های منطقه‌ای و محلی‌شان را با وزن و قیمت‌های متفاوت می‌فروشند. در سیستان و بلوچستان وزن یک چانه نان در حدود یک کیلو و در سایر استان‌ها ۳۰۰-۴۰۰ گرم است. وزارت کشور درخواست افزایش قیمت نان توسط مقامات استانی را پس از بررسی، اعلام می‌کنند و پلتفرم‌ها و نانوانی‌ها نیز موظف به رعایت قیمت مصوب این وزارتخانه هستند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: بنده گزارش قیمت‌گذاری انواع نان منطقه‌ای و محلی را از وزیر کشور می‌گیرم و سیستم نظارتی بر نانوایی‌ها را ویژه‌تر می‌کنم.

سر و سامان دادن به وضعیت فروش اینترنتی نان در شرایطی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر پلتفرم‌های فروش اینترنتی مسکن نیز با هشدار پلیس مبنی بر پیروی از دستورالعمل نرخ گذاری و الحاق به سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی مواجه شدند.

خبرنگار: مجید انتظاری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا