کسب و کار

فروش سیلیکات سدیم

آشنایی با سیلیکات سدیم

فروش سیلیکات سدیم توسط شرکت های زیادی انجام می شود. سیلیکات سدیم یکی از محصولات شیمیایی با فرمول (Na2O)x·SiO2 است که عمدتا به صورت بی رنگ و یا پودر های شفاف است که قابلیت انحلال پذیری در آب را نیز دارد. فروش سیلیکات سدیم به واسطه ی اینکه در طیف گسترده ای از کاربرد ها نظیر سرامیک های نسوز، ژل سیلیکا، صنعت نساجی و غیره استفاده می شود، دارای اهمیت است. از این پودر به عنوان چسب نیز در صنایع مختلف مانند شیشه یا ساختمان استفاده می شود. در مقاله حاضر قصد داریم تا با ویژگی های سیلیکات سدیم بیشتر آشنا شویم. پس اگر شما هم تمایل دارید تا با ویژگی های این محصول و روش های تولید و کاربرد های این ماده بیشتر آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

سیلیکات سدیم چیست؟

فروش سیلیکات سدیم توسط شرکت های مختلفی در ایران انجام می شود. سیلیکات سدیم یک نمک سدیم غیر آلی است که فرمول شیمیایی آن (Na2O)x·SiO2 است. این ماده با نام های متاسیلیکات یا واتر گلس نیز شناخته می شود. متاسیلیکات سدیم یک ماده جامد یا پودری است که در آب حل می شود و محلول قلیایی ایجاد می کند. واتر گلس در محلول های اسیدی با یون های هیدروژن واکنش می دهد و اسید های سیلیسیک را ایجاد می کند. با گرما دادن بیشتر به محلول سیلیکات سدیم و اسید، یک ماده نیمه شفاف به نام سیلیکا ژل به دست می آید.

کاربرد های سیلیکات سدیم

همان طور که گفته شد، فروش سیلیکات سدیم به واسطه اینکه در طیف گسترده ای از کاربرد ها استفاده می شود، بسیار مورد درخواست است. از این محصول در تصفیه خانه های آب استفاده می شود. همچنین در صنایع رنگ و سفال نیز به کار برده می شود. یکی دیگر از کاربرد های گسترده واتر گلس، استفاده در صنایع مواد غذایی به عنوان نگهدارنده و همچنین صنایع آبزی پروری است. سیلیکات سدیم مایع در شرایط اسیدی واکنش می دهد و یک ژل شیشه ای سخت را تشکیل می دهد . از این ژل می توان به عنوان چسب در بتن یا شیشه استفاده کرد. صنایع شوینده، صنایع ساختمان نیز از سایر مصرف کنندگان اصلی این ماده به شمار می روند.

یکی از موارد سنتی فروش سیلیکات سدیم، برای استفاده به عنوان نگهدارنده تخم مرغ است. تخم مرغ ها در محلول واتر گلس می توانند تا ماه ها سالم نگه داشته شوند.

روش تولید

فروش سیلیکات سدیم از قرن ۱۹ به بعد انجام می شود و اصول تولید آن نیز تا به امروز تغییر زیادی نداشته است. این ماده را می توان  در یک راکتور با مخلوط کردن سیلیکا، آب و سود سوز آور همراه با بخار داغ ایجاد کرد. این واکنش مطابق فرمول زیر رخ می دهد.

همچنین سیلیکات سدیم را می توان با اضافه کردن سیلیکا به مذاب سدیم کربنات در دمای ۸۵۱ درجه سانتی گراد مطابق واکنش زیر تولید نمود.

فروش سیلیکات سدیم در انواع مختلفی انجام می پذیرد که یکی از آنها سیلیکات سدیم مایع است. سیلیکات سدیم مایع را می توان مستقیما با حل کردن تحت فشار ماسه سیلیکا درون محلول سودسوزآور به دست آورد. در تمام روش های تولید، هر چه نسبت SiO2 به Na2O بیشتر باشد باعث افزایش غلظت ماده و ویسکوزیته بیشتر آن می شود.

موارد ایمنی

استفاده از مواد شیمیایی مستلزم رعایت نکات ایمنی است. بنابراین شما پیش از استفاده از هر نوع ماده شیمیایی باید دستورالعمل سلامتی آن را مطالعه نمایید تا آسیبی به خود وارد نکنید. واتر گلس یک محرک قوی برای چشم و پوست به شمار می­آید. همچنین بلعیدن پودر این ماده می تواند برای بدن سمی باشد و به بدن شما آسیب برساند. گاز این ماده نیز می­تواند باعث ایجاد گلو درد، سرفه و تنگی نفس شود. به همین دلیل باید در استفاده از این پودر حتما موارد ایمنی را رعایت کنید.

آشنایی با شرکت سیلیکات گستر

همواره یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید هر محصول، استفاده از شرکت های با سابقه در تولید آن محصول است. شرکت سیلیکات گستر اصفهان با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه فروش سیلیکات سدیم یکی از معتبرترین شرکت هایی است که می توانید از آن برای خرید سیلیکات سدیم استفاده کنید.

متاسیلیکات سدیم
سیلیکات گستر اصفهان

محصولات تولید شده توسط شرکت سیلیکات گستر اصفهان دارای انواع استانداردهای لازم هستند و هم اکنون نیز بسیاری از شرکت های بزرگ مصرف کننده سیلیکات سدیم محصول خود را از شرکت سیلیکات گستر اصفهان تهیه می نمایند. پس اگر شما هم قصد خرید این ماده را دارید و به دنبال خرید یک محصول با کیفیت هستید، می توانید از محصولات این شرکت برای خرید خود استفاده نمایید.

https://silicategostar.com/

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا