اقتصادی

فروش عرصه مسکن مهر پردیس با نرخ سال ۹۸ تا پایان تیرماه تمدید شد

مدیر اجرایی مسکن مهر شرکت عمران شهر جدید پردیس از تمدید فروش عرصه (زمین) واحدهای مسکن مهر این شهر جدید با قیمت های مصوب سال گذشته تا پایان تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، بر اساس قانون بودجه سال ۹۸، فروش عرصه واحدهای مسکن مهر و صدور سند مالکیت عرصه و اعیان این واحدها از سوی شرکت عمران شهرهای جدید مجاز شمرده شد.

بر اساس این قانون، شرکت عمران شهر جدید پردیس از فروردین ماه سال گذشته اقدام به فروش عرصه‌های مسکن مهر این شهر جدید کرد که نرخ‌ها با تخفیف ۳۰ درصدی تعیین شد.

گفتنی است بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، قرار است این تخفیف‌ها تا آذر ماه امسال اجرایی باشد؛ اما نرخ هر متر مربع در هر پروژه و هر فاز بر اساس تعیین مجمع عمومی شرکت عمران شهر جدید پردیس متفاوت بوده و سال گذشته بین ۳۱ تا ۴۹ میلیون تومان (در صورت خرید اقساطی) به متقاضیان واگذار می‌شد.

اما در صورتی که متقاضیان می‌خواهند این عرصه‌ها را نقدی خریداری کنند، در فاز ۱۱ قیمت کارشناسی شده برای واگذاری عرصه ۱۹ تا ۲۵ میلیون تومان، در فاز هشت ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان و در فازهای دیگر ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان کارشناسی شده بود.

فروش عرصه مسکن مهر پردیس با این نرخ‌ها تا آخر خرداد ماه امسال تمدید شده بود و قرار بود که از ابتدای تیرماه امسال، نرخ‌های جدید اعمال شود که به گفته علی اصغر جاودان فر مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس، مالکان می‌توانند تا آخر تیر ماه، با ارقام فعلی اقدام به خرید عرصه واحدهای خود کنند.

در همین راستا، علی اصغر جاودان فر مدیر اجرایی مسکن مهر شهر جدید پردیس درباره خرید عرصه (زمین) مسکن مهر اظهار داشت: فروش عرصه مسکن مهر با همان قیمت سال گذشته و با شرایط ویژه تا پایان تیرماه تمدید شده است.

وی افزود: هم نقدی و هم اقساطی عرصه‌ها به فروش می‌رسد که قیمت آن بستگی به متراژ عرصه دارد.

جاودان فر تصریح کرد: بر اساس مساحت زمین پروژه، قیمت‌ها تعیین می‌شود؛ مثلاً در فاز ۸، برخی پروژه‌ها در ۳۵۰ متر مربع و برخی پروژه‌ها در ۴۰۰ متر مربع احداث شده‌اند؛ برج‌های فاز ۱۱ هم همینطور است و بستگی به متراژ زمین دارد یکی از برج‌ها در ۳ هزار متر ساخته شده است ولی در یک پروژه دیگر این فاز، در همین میزان زمین، دو برج احداث شده که قطعاً قیمت عرصه برای مالکان آن کمتر می‌شود.

این مقام مسئول افزود: مثلاً یک برج ۵۹ واحدی فاز ۱۱ که در ۳ هزار متر مربع احداث شده، تعداد واحدها تقسیم بر متراژ مورد استفاده شده و میزان زمین هر فرد تعیین می‌شود؛ سپس عرصه به دست آمده در قیمت زمینی که مجمع عمومی شرکت عمران شهر جدید پردیس تعیین کرده، ضرب می‌شود.

خبرنگار: برهان محمودی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا