اجتماعیاقتصادی

فروش غیر داروخانه‌ای واکسن آنفلوانزا ممنوع است

عضو شورای عالی نظام پزشکی، با اشاره به اینکه کادر درمان در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا قرار دارد، گفت: تا کنون هیچ سازوکاری از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.

روند بازار – به گزارش مهر، یدالله سهرابی، با اشاره به نگرانی عموم مردم برای دریافت به موقع واکسن آنفلوانزا، اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی پاندمی کووید ۱۹ و همزمانی آن با آنفلوانزا میزان متقاضیان دریافت واکسن آنفلوانزا در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بالاتر است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار می‌گیرد تا به صورت رایگان میان گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار، سالمندان، زندانیان، کادر درمان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص قرار گیرد.

سهرابی با تاکید بر اینکه عموم مردم باید در وهله اول نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن و فاصله اجتماعی توجه کافی داشته باشند، ادامه داد: نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا باید کاملاً هدفمند باشد تا شاهد توزیع آن در بازار سیاه دارویی نباشیم ضمن آنکه تا کنون هیچ سامانه‌ای برای ثبت نام گروه‌های پرخطر و ساز و کار دریافت آن از سوی مسئولان اعلام نشده است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: تنها مرجع رسمی توزیع واکسن در بین عموم مردم داروخانه‌ها هستند و هر نوع فروش آن در فضایی خارج از داروخانه ممنوع است.

سهرابی خاطرنشان کرد: نیازمند نظارت جدی بر نحوه توزیع واکسن از سوی مسئولان هستیم تا ایمنی و سلامت گروه‌های پرخطر به مخاطره نیفتد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا