اقتصادی

فروش پاییزه محصولات کرمان موتور / شاسی بلند از دم قسط فقط با ماهی ۵ میلیون

کرمان موتور که با مونتاژ محصولات هیوندای در ایران شناخته شد در زمان برجام محصولات شرکت جک چین را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرد. در دور اخیر فروش خودرو در سامانه یکپارچه این شرکت با سه مدل جک و یک مدل کی‌ام‌سی حاضر شد. اما قیمت محصولات کرمان موتور در این دور فروش چقدر بود؟

به گزارش روند بازار، کرمان موتور یک شرکت مورد قبول در بین شرکت های خودروسازی و وارد کننده ایرانی می باشد. محصولات کرمان موتور جزء خودرهای پر طرفدار و پر فروش موجود در بازار است. کرمان موتور در سال چند بار فروش نقدی و اقساطی برای طرفداران خود برگزار می کند.کرمان موتور در اسفند ۱۳۷۳ به عنوان اولین زیرمجموعه گروه صنایع خودروسازی کرمان (کرمان خودرو) برای واردات و ساخت مدل‌های مختلف خودروهای دوو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید شهر بم در استان کرمان تأسیس شد و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.

کرمان موتور که با مونتاژ محصولات هیوندای در ایران شناخته شد در زمان برجام محصولات شرکت جک چین را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرد. در دور اخیر فروش خودرو در سامانه یکپارچه این شرکت با سه مدل جک و یک مدل کی‌ام‌سی حاضر شد. اما قیمت محصولات کرمان موتور در این دور فروش چقدر بود؟

تفاوت قیمت محصولات کرمان موتور درب کارخانه و بازار

جک s3، ارزان‌‎ترین کراس‌اوور کرمان موتور امروز در بازار آزاد امروز قیمتی معادل ۹۴۰ میلیون تومان دارد. این محصول در سامانه یکپارچه خودرو با قیمت ۹۱۰ میلیون تومان عرضه شد. سود بانکی سپرده‌گذاری شش ماهه ۷۱۰ میلیون تومان معادل ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، در حالی که خرید این محصول از سامانه یکپارچه بر فرض ثبات قیمت‌ها در بازار و افزایش نیافتن قیمت نهایی خودرو توسط کرمان موتور تنها ۳۰ میلیون تومان است.

جکj4، اقتصادی‌ترین سدان مونتاژی کشور در سامانه یکپارچه با قیمت ۷۶۵ میلیون تومان عرضه می‌شود، درحالی که همین محصول در بازار آزاد قیمتی معادل ۷۲۵ میلیون تومان دارد. در واقع این خودرو در بازار آزاد ۴۰ میلیون تومان ارزان‌تر از سامانه یکپارچه معامله می‌شود.

KMC J7، تنها محصول عرضه‌شده با لوگوی کی‌ام‌سی در سامانه یکپارچه است که یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت این محصول در بازار آزاد یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان است که به معنای کسب سود ۱۰۰ میلیون تومانی پس از شش ماه است. سود بانکی این مبلغ برای شش ماه معادل ۱۰۷ میلیون تومان است.

جک S5، کراس‌اوور کهنه‌کار کرمان موتور با قیمت یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود. این محصول کرمان موتور در بازار آزاد امروز قیمتی معادل یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان دارد. به بیان دیگر خرید این خودرو از سامانه یکپارچه ۸۹ میلیون تومان سود را برای خریدار در بر دارد. اگر فرد متقاضی این خودرو تنها قصد سرمایه‌گذرای برای حفظ ارزش پول خود را داشته باشد، می‌تواند با سپرده‌گذاری شش ماهه مبلغ ۱۰۴ میلیون تومان را به عنوان سود کسب کند.

کرمان موتور به دلیل تعداد انصراف بالای متقاضیان دور دوم سامانه یکپارچه خودرو، یک دوره فروش اقساطی را بدون هیچ محدودیتی و برای تمام مردم برگزار کرد اما، به دلیل سقوط قیمت محصولات این شرکت در بازار آزاد باز هم تعداد متقاضیان به عدد مطلوب این شرکت نرسید. در نتیجه کرمان موتور حضور خود را در دور دوم سامانه یکپارچه برای افرادی که خودرو به آن‌ها تخصیص نیافته بود اعلام کرد.

در بررسی سوابق فروش این شرکت می‌توان دریافت که در زمان رونق بازار خودروهای مونتاژی این شرکت هیچ‌گونه ظرفیت اضافه‌ای را نمی‌پذیرفت اما،حالا به دلیل تعداد انصراف بالا، این شرکت‌ها برای جبران زیان و فروش محصولات خود دست به گریبان سامانه یکپارچه شده‌اند./ تجارت نیوز

طرح فروش پاییزه محصولات کرمان موتور - مهر 1402

فرصت محدود خرید خودرو لاکچری JAC J4 کرمان موتور بدون قرعه کشی برای همه

به گزارش کاماپرس، خودرو J4 یکی از مدل‌های نسبتا باقدمت برند جک است که طراحی بیرونی آن را دنیل گالیون در یک استودیو ایتالیایی انجام داد. این شخص یکی از طراحان نامدار خودرو است که سال ۲۰۰۶ برای طراحی بیرونی مدل آلفارومئو ۸ سی جایزه دریافت کرد. علاقهمندان به داشتن خودرویی با طراحی ساده و سایز مناسب بیشتر به مدل JAC J4 توجه می‌کنند. این خودرو در نمای ظاهری چندان پیچیدگی ندارد.

نگاهی اجمالی به طراحی کلی جک جی۴

نمای جلویی این خودرو دارای چراغ‌های نسبتا برجسته بوده و در دو گوشه پایینی سپر نیز چراغ‌های دایره‌ای شکل مهشکن خودنمایی می‌کند. طراحی این خودرو به شکلی است که رینگ‌ها و چرخ‌های آن با ابعاد کلی بدنه همخوانی دارد؛ ضمن اینکه آینه‌های جانبی این اتومبیل به چراغ راهنما مجهز شده و به صورت برقی تا می‌شود.

طراحی نمایی پشتی این خودرو نیز سادگی خاصی دارد. چراغ‌های پشتی، فرم بیضی شکلی دارند و توسط یک نوار کرومی روی در صندوق عقب به هم متصل شده‌اند. همچنین در نمای پشتی این خودرو دو چراغ مهشکن قرمز رنگ به چشم می‌خورد.

طراحی داخلی خودرو

داخل این خودرو نیز طراحی دلنشینی دارد و کابین آن نسبتا قابل قبول است. تنها عیب مربوط به فضای داخلی این خودرو، استفاده از پلاستیک خشک در قسمت داشبورد و پنل درها است، اما با وجود این هنگام فشرده شدن این قسمت‌ها سروصدای چندانی به وجود نمی‌آید و قابل چشمپوشی است. غریبلک فرمان این خودرو مشابه مدل‌های جک جی۵، اس۳ و اس۵ بوده و قسمت نقره‌ای رنگ آن به شکل بال پرنده است که جذابیت ظاهری داخل کابین را افزایش می‌دهد.

خرید و فروش اقساطی خودرو

در ضمن پنل کیلومترشمار پشت غربیلک فرمان نیز پیکربندی ساده و سنتی دارد و یک صفحه نمایشگر کوچک، فضای بین دو نمایشگر سرعت و دور موتور را پر کرده است. درها نیز طراحی ساده‌ای دارند و روی قسمت بازویی آن‌ها از تنظیمات کرومی به منظور افزایش جذابیت دیداری کابین استفاده شده است.

سایر امکانات، آپشن‌ها و قابلیت‌های جک جی۴

این خودرو با توجه به داشتن حجم موتور ۱.۵ لیتری، قدرت ۱۰۳ اسب بخار، حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ۶.۲ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر و رسیدن به حداکثر شتاب در ۱۱ ثانیه مورد توجه خریداران خودروهای شهری قرار گرفته است.

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضدقفل ای بی اس، سیستم ضدسرقت، ریموت با کنترل موتور، قفل مرکزی همراه دزدگیر، قفل شدن اتوماتیک درها، روکش صندولی چرم، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا در منزل و همچنین شیشه بالابر راننده با قابلیت باز شدن به صورت تک لمسی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان از جمله آپشن‌های این خودرو بهشمار میرود.

به طور کلی خریداران جک به دلیل برخورداری خودرو از صندوق بار حجیم، قوای محرکه متناسب، هماهنگی نسبی عملکرد پیشرانه و گیربکس، مصرف سوخت مناسب، شتابگیری خوب، هندلینگ مناسب و کیفیت ساخت نسبتا خوب، این مدل را ترجیح میدهند.

جک جی ۴ را به قیمت مناسب بخرید

در صورتی که قصد خرید اقساطی یا نقدی این خودرو را دارید، نمایندگی معتبر “حسینی” در شیراز یکی از بهترین گزینه‌ها است. نمایندگی کرمان موتور حسینی در شیراز در بازه‌های زمانی مختلف فرصت محدود خرید خودرو JAC J4 به قیمت کارخانه را فراهم می‌کند.

حذف تدریجی ۴ روش فروش خودروسازان در بازار خودرو

بررسی ها نشان می دهد در سال ۹۶، مردم علاوه بر خرید با تحویل فوری می توانستند از دو مسیر پیش خرید قطعی (با سود مشارکت و قیمت قطعی) و پیش خرید عادی (با قیمت غیرقطعی و سود مشارکت)، به صورت مدت دار خرید کنند. همچنین مشارکت در تولید وجود داشت که بیشتر مطلوب آن هایی بود که قصد سرمایه گذاری داشتند و نیاز زیادی به خودرو نداشتند. این افراد در روش مشارکت در تولید می توانستند در مدت زمان طولانی تری (حدود سه سال) ضمن مشارکت در تولید خودروسازان کسب سود کنند و در نهایت خودرو بخرند.

اما در کنار همه موارد فوق، باید به روش لیزینگی خرید خودرو هم اشاره کرد که تا سال های گذشته علاوه بر خودروسازان، توسط لیزینگ های بانکی و نیز شرکت های آزاد لیزینگ انجام می شد، اما پس از کاهش تولید، از سوی خودروسازان محدود و عملاً کنار گذاشته شد. هر چند اکنون توسط برخی شرکت های آزاد (و نه خودروسازان) همچنان ادامه دارد.

معایب و مزایای لیزینگ خودرو

در این مدل فروش خودرو، فروشندگان عمدتاً به صورت اجاره به شرط تملیک، خودرو را به متقاضیان واگذار می کردند. مزیت این نوع فروش خودرو، این بود که خریداران در مدت زمان اندکی در حدود یک هفته یا ۱۰ روز بدون بوروکراسی های اضافی می توانستند از خودروسازان به طور مستقیم خودرو تهیه کنند و هزینه آن را اقساطی بپردازند. منتها، عمدتاً سند خودرو تا اتمام دوره بازپرداخت اقساط نزد خودروساز یا شرکت لیزینگ باقی می ماند، اما طبق دستورالعمل بانک مرکزی، لیزینگ ها مجاز بودند در فرایند فروش اقساطی خود، نرخ سودی تا ۳ واحد درصد بالاتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (یعنی با فرض نرخ های کنونی تا ۲۱ درصد) را لحاظ کنند.

همین موضوع موجب می شد تا هزینه تمام شده خودرو با لحاظ پرداخت بلندمدت، افزایش یابد. همچنین هزینه های اجباری نظیر بیمه بدنه نیز به هزینه های خریدار اضافه می شد. در هر حال، روش لیزینگ برای خریدارانی که نیاز سریع تر به خودرو داشتند و در عین حال، پول نقد کمتری در اختیار داشتند یا خریداران خودروهای گران تر، طرفداران خاص خود را داشت.

با وخیم تر شدن اوضاع تولید خودرو، کار به جایی رسید که تا سال گذشته تنها روش فروش خودرو به قرعه کشی محدود شد که انتقادات زیادی را برانگیخت. یکی از شاخص ترین انتقادات در این زمینه محاسباتی بود که نشان می داد در فرایند قرعه کشی خودرو، رانتی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به برندگان این فرایند تخصیص یافته است.

منبع: صدای بورس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

  1. درود نیمروزی، چرا تیتر تون که در رابطه با فروش اقساطی خودرو است با شرح داخل فرق دارد، این چندمین بار است که در این سایت ها ملت رو به دروغ مجبور به خواندن مطالب غیر مرتبط با تینر می کنید. حداقل جدول فروش بصورت اقساط درج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا