فرهنگی

فریدون بدره ای در صحت و سلامت است

انتشارات اساطیر خبر فوت فریدون بدره‌ای را تکذیب و اعلام کرد که او در صحت و سلامت است.

به گزارش روند بازار، انتشارات اساطیر خبر فوت فریدون بدره‌ای را تکذیب و اعلام کرد که او در صحت و سلامت است.

 درحالی که صبح روز گذشته ۲۷ تیرماه مرکز فرهنگی شهر کتاب خبر درگذشت فریدون بدره‌ای نویسنده، مترجم و زبان‌شناس را منتشر کرد، اما صبح امروز ۲۸ تیرماه انتشارات اساطیر و شهرزاد بدره‌ای دختر فریدون بدره‌ای اعلام کرد که این استاد زبان‌شناس زنده است.

انتشارات اساطیر اعلام کرد: طی تماسی که با فریدون بدره‌ای داشتیم او در صحت و سلامت کنار دختر خود در آمریکا زندگی می‌کند. دیروز خبر فوت او در فضای مجازی و سپس در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد که در نهایت آن‌ها به دلیل اختلاف ساعت آمریکا با ایران با یک روز تاخیر توانستند این خبر را تکذیب کنند.

فریدون بدره ای، زبانشناس و مترجم درگذشت

نویسنده، فریدون بدره‌ای: زنده‌ام؛ خبر مرگم را پخش کرده‌اند

از شامگاه گذشته خبر درگذشت فریدون بدره‌ای بدون منبع مشخصی در صفحه‌های مجازی ناشران و کتاب‌فروشان و افراد مختلف می‌گشت تا از صبح امروز (۲۷ تیرماه) به رسانه‌های رسمی (از جمله خبرگزاری‌ها و رادیو) هم رسید.

فریدون بدره‌ای می‌گوید: من زنده‌ام و خبر مرگ مرا در ایران پخش کرده‌اند، نه یکی، نه دوتا و نه سه‌تا… چه خبر است؟!

در پی انتشار خبرهایی مبنی بر درگذشت فریدون بدره‌ای، شهرزاد بدره‌ای، دختر این نویسنده و مترجم پیشکسوت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ایران خبری پخش شده که می‌خواهیم این خبر را تکذیب کنیم، من در کنار پدر (در آمریکا) هستم و ایشان حال‌شان خوب است.

او افزود: امروز صبح، حدود یک ساعت پیش (به وقت آمریکا) این خبر را به ما دادند. من با آقای جربزه‌دار (مدیر انتشارات اساطیر و از ناشران آثار فریدون بدره‌ای) هم صحبت کردم و گفتم حقیقت ندارد و تکذیب کنید.

سپس فریدون بدره‌ای با بیان این‌که حالش خوب است، به ایسنا گفت: من زنده‌ام و خبر مرگ مرا در ایران پخش کرده‌اند، نه یکی، نه دوتا و نه سه‌تا… چه خبر است؟!

دختر او همچنین با بیان این‌که منشأ این خبر کذب مهم نیست، تاکید کرد: این خبر را در مجله، روزنامه و خبرگزاری خودتان تکذیب کنید.

از شامگاه گذشته خبر درگذشت فریدون بدره‌ای بدون منبع مشخصی در صفحه‌های مجازی ناشران و کتاب‌فروشان و افراد مختلف می‌گشت تا از صبح امروز (۲۷ تیرماه) به رسانه‌های رسمی (از جمله خبرگزاری‌ها و رادیو) هم رسید. ایسنا چند ساعتی با افراد مختلف در حوزه نشر و کتاب در ارتباط بود تا از صحت و سقم خبر مطمئن شود اما حتی افرادی که خبر را در صفحه‌های مجموعه‌های تحت مدیریت خودشان هم منتشر کرده بودند منبع موثقی برای آن نداشتند و ارجاع‌شان به همان مطالب منتشرشده در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی بود.

در ادامه ناشر آثار فریدون بدره‌ای هم این خبر را تایید کرد و پیام‌های تسلیت رسمی و غیررسمی هم منتشر شد. روند بازار وظیفه خود می‌داند با وجود رعایت اصول حرفه‌ای خبررسانی و با آرزوی طول عمر و سلامتی برای این چهره فرهنگی، از او، دوستدارانش و مخاطبان پوزش بطلبد.

منبع: ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا