اقتصادی

فعال شدن سامانه اعتراض فرهنگیان به رتبه‌بندی از هفته آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: از هفته آینده سامانه اعتراض فرهنگیان به رتبه‌بندی فعال خواهد شد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در جمع فرهنگیان مشگین‌شهر اظهار کرد: فرهنگیان در صورتی که به رتبه اعلام شده خود اعتراض داشته باشند، می‌توانند بر اساس قانون رتبه‌بندی آئین‌نامه و شیوه‌نامه اعلام شده که آن را به اشتراک گذاشته‌ایم، اعتراض خود را ثبت کرده تا بر اساس مدارک و مستندات مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ضرورت اجرای دقیق رتبه‌بندی معلمان را یادآور شد و تصریح کرد: در کنار اجرای دقیق رتبه‌بندی، ما کار مهم اصلاح کتب درسی را نیز در پیش رو داریم و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا دانشگاه فرهنگیان را به یک دانشگاه مأموریت‌گرا تبدیل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز به یک قدرت واقعی تبدیل شده است، گفت: نباید مرغ همسایه را غاز بدانیم بلکه قدرت اصلی کشور در نظام آموزش و پرورش است و معلمان در این قدرت‌نمایی کشور نقش‌آفرینی اصلی را دارند.

نوری افزود: در سال‌جاری بودجه آموزش و پرورش را تا ۱۳ درصد افزایش دادیم و سال آینده نیز وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند آموزش و پرورش با جمعیت زیادی از نیروی انسانی روبه‌رو است و ۴۰ درصد کارکنان کشور در آموزش و پرورش هستند ولی کار تحولی در این حوزه آغاز شده و ما سعی می‌کنیم تا شرایط مطلوب‌تری را در احقاق حقوق معلمان و کارکنان آموزش و پرورش انجام دهیم.

نوری ضرورت اعمال ۳۵ درصد ترمیم حقوق فرهنگیان را یادآور شد و اضافه کرد: مصوبه ترمیم حقوق فرهنگیان هر چند در مجلس رد شده اما امیدواریم در سال آینده در صحن علنی مجلس با تصویب نهایی نمایندگان به مراحل اجرایی برسد.

وی به ساماندهی نیروهای خرید خدمات و نهضت سوادآموزی را در کنار نیروهای مراکز و مدارس غیرانتفاعی یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه منتظر طرح ارائه شده از سوی مجلس هستیم تا بر اساس پیش‌نویس ارائه شده، ایرادات و اصلاحات را رفع و با پوشش بیمه‌ای و پرداخت حقوق مناسب طبق قانون کار از این نیروها حمایت لازم را انجام دهیم.

نوری در مورد پرداخت حق مرزی برای معلمان در برخی از مناطق مرزی کشور نیز اظهار کرد: رأی دیوان عدالت اداری در این زمینه روشن است و ما در برخی از استان‌ها با محرومیت پرداخت حق مرزی روبه‌رو هستیم که سعی می‌کنیم با رایزنی‌های مناسب این گره کور را نیز برطرف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به کمبود نیروی خدماتی و سرایداری نیز اشاره کرد و گفت: با اخذ مجوز از مجلس استخدام ۱۷ هزار نفر نیروی سرایداری و ۲۵ هزار معلم در اولویت آموزش و پرورش است که انتظار می‌رود این کار با دقت و سرعت به انجام برسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا