کسب و کار

بهبود حال بیماران کرونا با فیزیوتراپی تنفسی/ ارائه خدمات “فیزیوتراپی در منزل” به بیماران کرونا

فیزیوتراپی تنفسی

یک فیزیوتراپیست با بیان اینکه فیزیوتراپی تنفسی باعث تقویت عضلات تنفسی می‌‌شود، گفت: برخی بیماران بهبودیافته به دلیل کاهش تحرک ممکن است دچار ضعف عضلات و خشکی‌‌های مفصلی موقت شوند؛ این افراد می‌‌توانند خدمات فیزیوتراپی را در منزل دریافت کنند.

حامد احمدی‌‌گل در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ با بیان اینکه تعریف فیزیوتراپی توانبخشی و بازتوانی بیمار در سه حوزه عضلانی، اسکلتی و تنفسی است، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، نقش فیزیوتراپی تنفسی را می‌‌توان مورد توجه قرار داد. بیماری کرونا شرایط تنفسی و ریه بیمار را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد و علاوه بر اینکه تیم پزشکی و دارودرمانی به بالابردن میزان اشباع اکسیژن خون بیمار کمک می‌‌کند، فیزیوتراپی نیز می‌‌تواند در بخش‌‌های ایزوله و ICU کرونا به بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا کمک شایانی کند.

بهبود حال بیماران کرونا با فیزیوتراپی تنفسی

وی افزود: در بیمارستان‌‌های سطح کشور این خدمات فیزیوتراپی تنفسی به بیماران کرونا ارائه می‌‌شود؛ در حالت معمول نیز برای هر بیماری که به هر دلیلی دچار شرایط حاد تنفسی شود و یا ریه‌‌های ضعیفی داشته باشد، یکی از ارکان درمان برای این بیمار، فیزیوتراپی تنفسی خواهد بود اما نقش فیزیوتراپی تنفسی در بیماری کرونا پررنگ‌‌تر به نظر می‌‌رسد.

احمدی گل ادامه داد: فیزیوتراپی تنفسی می‌‌تواند عضلاتی که در تنفس دخیلند را تقویت کند و با تخلیه ترشحات ریوی باعث تسهیل در تنفس بیمار شود؛ این روش بازتوانی، کمک می‌‌کند که ظرفیت اکسیژن ریه‌‌ها افزایش یابد و بیمار نیاز کمتری به ونتیلاتور پیدا کند و بهبودی و ترخیص، زودتر حاصل شود.

این فیزیوتراپیست با بیان اینکه برخی بیماران بهبودیافته و ترخیص‌‌شده به دلیل کاهش تحرک ممکن است دچار ضعف عضلات و خشکی‌‌های مفصلی موقت شوند، خاطرنشان کرد: این عوامل باعث ضعف عملکرد عضلات بدن در هنگام راه رفتن می‌‌شود و در این زمینه نیز فیزیوتراپی می‌‌تواند این بیماران بهبودیافته را به زندگی عادی بازگرداند.

وی افزود: برخی از افراد به دلیل شیوع کرونا از مراجعه به مراکز درمانی برای انجام فیزیوتراپی خودداری می‌‌کنند که این افراد می‌‌توانند خدمات فیزیوتراپی را در منزل دریافت کنند و بتوانند دوره بازتوانی خود را کامل کنند تا دوباره به روزانه خود بازگردند.

احمدی‌‌گل درباره ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل بیماران یادآور شد: دستگاه‌‌های پرتابل فیزیوتراپی به داخل منزل بیمار برده می‌‌شود و تمرین‌‌درمانی به صورت تخصصی برای بیماران دچار آسیب‌‌های مفصلی و عضلانی انجام می‌‌شود؛ همچنین تکنیک‌‌های راه رفتن، تعادل و وزن‌‌اندازی بعد از شکستگی‌‌ها و ضعف‌‌های عضلانی توسط فیزیوتراپیست‌‌های خانم و آقا به بیمار آموزش داده می‌‌شود. به بیمار گواهی برای بیمه نیز داده می‌‌شود و بیماران با یک سرچ ساده در اینترنت به کلینیک‌‌های تخصصی فیزیوتراپی در منزل دسترسی پیدا کنند.

وی تأکید کرد: البته هموطنان باید اطمینان حاصل کنند که این کلینیک‌‌ها توسط افراد معتبر و متخصصین فیزیوتراپی تحت نظر وزارت بهداشت ارائه خدمت می‌‌کنند.

وب سایت تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا