اقتصادی

آمریکا به دنبال قانون گذاری برای رمزارزها

اگرچه کمیسیون بورس آمریکا گفته هنوز برنامه‌ای برای قانون گذاری رمزارزها ندارد اما رئیس کمیسیون بورس عقیده دارد رمزارزها باید قانونی شوند!

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا عقیده دارد که باید برای بازار رمزارزها مقررات مشخص وضع شود.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس در مصاحبه با بلومبرگ گفته که باید برای بازار رمزارزها قوانین روشنی وضع شود. او گفته «اگر کسی می‌خواهد فکر کند که با بازار رمزارزها دشمنیم عقیده او است اما ما به عنوان مسئول باید از سرمایه‌های مردم در این بازار محافظت کنیم.»

جنسلر عقیده دارد سیاست‌هایی مانند انتشار توکن جدید، تامین مالی غیرمتمرکز، استیک کردن، صندوق‌های قابل معامله و وام‌دهی بر بستر رمزارزها باید تحت نظارت کمسیون بورس و اراق بهادار باشد.

جنسلر عقیده دارد سیاست‌های وام‌دهی بر بستر رمزارزها به شدت با استقبال مواجهه شده و همین امر باعث می‌شود تا کمسیون بورس بر این عمل نظارت داشته باشد.

اگرچه رئیس کمیسیون بورس آمریکا عقیده دارد بازار رمزارزها باید شفاف و قانون‌گذاری شود اما هنوز اقدامی در دستور کار کمسیون بورس قرار نگرفته است.

با توجه به متغییرهای پنهان در بازار رمزارزها بعید است که بیت‌کوین بتواند در غالب یک صندوق ETF وارد بورس امریکا شود و این موضوع سیگنال خوبی برای بازار نیست.

برخی اعضای کنگره آمریکا مانند سناتور الیزابت وارن عقیده دارند باید سختگیری‌های زیادی در رابطه با بازار رمزارزها اعمال شود زیرا این بازار هنوز قابل کنترل است و به زودی از کنترل خارج می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا