بورس

قدرت‌نمایی «خساپا» در بازار/ بورس باز هم مثبت شد

امروز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از دو هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۱۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروزرشد دو هزار و ۶۳۲ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس


بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۱۸ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۷۵ هزار و ۸۲۶ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۵۴۶ هزار و ۸۴۶ معامله به ارزش ۵۹ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای شپنا، اخابر، رمپنا، همراه، فخور، خساپا، شبندر و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای ومعادن، شستا، فولاد، وبملت و کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد


در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۹۱ واحدی به محدوده ۱۹ هزار و ۷۸۱ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۴۹ هزار و ۷۳۹ معامله بود.

امروز نمادهای کگهر، ارفع، ومهان، شراز، غصینو، فرابورس و خدیزل بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، دماوند، فرز و هرمز نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، تجلی، آریا، فرابورس، کرمان، گدنا و سمگا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۸۱ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۸ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا