اقتصادی

قیمت لوازم خانگی با حقوق کارمند و کارگر همخوانی ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: هیچ همخوانی بین قیمت‌های لوازم خانگی با حقوق‌های کارمندان و کارگران وجود ندارد این مشکل خرید به وضوح دیده می‌شود.

به گزارش روند بازار، اکبر پازوکی گفت: چندین سال است که هیچ برنامه مدونی برای تولید لوازم خانگی تعریف نشده در صورتی که سایر بخش‌ها طرح و برنامه خاصی برای تولید دارند.

طی هفته‌های گذشته تولیدکنندگان لوازم خانگی به افزایش ۱۰ تا ۱۶ درصدی قیمت هایشان اقدام کرده بودند که مفتح معاون وزیر صمت این افزایش قیمت را غیر قانونی خواند.

سه سال است که برای حمایت از تولید داخل، واردات هر نوع لوازم خانگی که مشابه آن در داخل تولید می شود ممنوع شده است. این ممنوعیت مجدد توسط رهبر انقلاب در خصوص واردات لوازم خانگی کُره ای به جای بدهی ایران از این کشور تاکید شد.

رهبر انقلاب در روزهای گذشته ضمن گلایه از بازار لوازم خانگی گفته بودند: من گلایه می کنم از دوستانی که مسئولان کالا‌های خانگی و لوازم خانگی هستند. ما از این‌ها حمایت کردیم، اسم آوردیم، شنیدم بعضی از اقلام دو برابر ارتقاء قیمت پیدا کرده، چرا؟ نبایستی این‌جور برخورد بشود با حمایتها. خب اگر این‌جور ما کیفیت را بالا نبریم، چطور انتظار داریم که بازار‌های خارجی را فتح کنیم؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا