سیاسی

قرارگاه خنثی‌سازی تحریم تشکیل داده‌ایم

رییس جمهور با بیان اینکه پیشرفت کشور را به رفع تحریم موکول و متوقف نمی‌کنیم تا دیگران برای ما تصمیم بگیرند، گفت: قرارگاهی برای خنثی کردن تحریم‌ها تشکیل دادیم که فعالانه مشغول است.

به گزارش روند بازار، ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در کنگره چهار هزار شهید روحانی طی یک سخنرانی ویدئو کنفرانسی خطاب به خانواده شهدای روحانی گفت: خون مطهر شهدا از عالم جهل زدایی کرد مانند خون حضرت اباعبدالله حسین (ع)، جهل زدایی در جاهلیت عالم مدرن به برکت خون شهدا شکل گرفته است.

به نقل از ایرنا، رئیس دولت سیزدهم با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه و تحولات یمن گفت: این یمن همان یمن دیروز است، اما ۷ سال ایستادگی و مقاومت می‌کند. در جای‌جای عالم، برکت خون شهدا را می‌بینیم که جهل زدایی و از مشکلات عالم اسلام مشکل گشایی می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه پیام شهدای گرانقدر امروز طنین‌انداز شده است، گفت: پیام خون شهدا پاسداری از ارزش‌های اسلامی، ایستادگی، مقاومت در برابر دشمنان، ساختن کشور، رفع مشکلات مردم،، توجه به فرمایشات و رهنمودهای رهبری، وحدت و انسجام ملی است و اینها پیام مهمی است.

وی با بیان اینکه امروز جهاد تبیین برای همه ما مسئله مهم و اساسی است و ما نسبت به حمایت مردم از انقلاب اسلام و رهبری تردیدی نداریم، گفت: به عنوان طلبه خدمتگزار دیدم که با مردم بودن چقدر حمایت مردم را به همراه دارد. به رغم همه دشمنی‌ها و سخن پراکنی‌های دشمن، همراه بودن با مردم بسیار مهم است و در جنگ سایبری دیدیم که در یک لحظه همه پمپ بنزین‌ها از فعالیت ایستاد و مردم هوشیارانه و با بصیرت دشمن را ناکام گذاشتند.

وی افزود: در جریان عادلانه کردن یارانه‌ها چقدر تلاش کردند تا مردم سخن آنان را اجرا کنند، اما مردم را ناکام‌شان گذاشتند و بصیرت مردم نسبت به نظام باعث شده است که دشمن موفق نشود.

رئیس جمهور با اشاره فتوای تحریم در قضیه تنباکو و اجابت همه مردم، گفت: مقام معظم رهبری در قضیه عادلانه سازی یارانه فتوا ندادند و فقط توصیه کردند همه قوا و مردم حمایت کنند و مردم چقدر زیبا دشمنان و بدخواهان را ناکام گذاشتند.

رئیسی خطاب به خانواده شهدا گفت: امروز دولت و بنده به عنوان طلبه خدمتگزار وظیفه خود می‌دانیم همانطور که در موضوع کرونا، خدا لطف کرد و آمار داغداری ۷۰۰ خانواده به زیر ۷ نفر کاهش یافته است، احساس می کنیم با مدد الهی، با رهبری‌های حکیمانه و با پشتوانه مردم و نخبگان و صاحب نظران، دولت بتواند در رفع مشکلات به ویژه مشکلات معیشتی به رغم شرایطی که در اثر جنگ اوکراین و افزایش قیمت‌های جهانی رخ داده، موفق شود.

وی ادامه داد: همانطور که تهدیدات دشمن را مانع نمی‌بینیم، پیشرفت کشور را هم به رفع تحریم موکول و متوقف نمی‌کنیم تا دیگران برای ما تصمیم بگیرند و این را در عمل هم نشان دادیم و در تریبون‌های رسمی اعلام کردیم که راهبرد ما همان راهبرد رهبری است اما درعین حال، مسئله رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی یادآور شد: مهمتر از آن این است که قرارگاهی برای خنثی کردن تحریم‌ها تشکیل دادیم که فعالانه مشغول است. در تلاشیم شرایط طوری شود که این مشکلات برطرف و زندگی مردم و معیشت و کسب و کار آنها طوری شود که بتوانند متفاوت از گذشته زندگی کنند و شرایط برتر و بهتر شود.

رئیس دولت سیزدهم اظهار داشت: راهبرد دشمن ناامید کردن مردم و راهبرد نظام اسلامی امیدوار کردن مردم است. امروز هرکس بخواهد یا نخواهد بداند یا نداند، با قلم و قدمش کاری کند که مردم مایوس و ناامید شوند در مسیر راهبرد دشمن است و اگر برای امیدوار کردن مردم قدم بردارد در مسیر راهبرد نظام اسلامی قرار دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا