اجتماعی

قطع سراسری اینترنت در ساعات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: قصد داریم با همکاری وزارت ارتباطات در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، حسن مروتی صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه و مرحله دوم ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و نهایتا این کنکور یک پذیرش در مهرماه ۱۴۰۲ دارد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان در هر کدام آزمون ها نمره بیشتری کسب کرده باشند، نمرات آن آزمون ملاک قرار می گیرد، مگر اینکه فرد در ۲ گروه مختلف شرکت کرده باشد که خود فرد در این شرایط انتخاب خواهد کرد. اختیار با خود داوطلبان است و می توانند در هر دو مرحله کنکور شرکت نکنند.

مروتی ضمن اشاره به اینکه سوابق تحصیلی در کنکور امسال ۴۰ درصد قطعی است، گفت: نهایتا یک تراز و رتبه برای فرد مشخص می شود و براساس آن انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه صورت می گیرد.

وی بیان کرد: نمرات کنکور دی ماه را تا اسفندماه اعلام خواهیم کرد و در مردادماه سال ۱۴۰۲، یعنی بعد از برگزاری مرحله دوم کنکور، تجمیع سوابق تحصیلی انجام و به صورت کامل رتبه هم اعلام می شود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش در کنکور ۱۴۰۲ گفت: دانشگاه ها هنوز ظرفیت دقیق خود را به ما اعلام نکرده اند اما حدودا براساس سال گذشته در گروه علوم تحربی به تعداد متقاضیانمان صندلی نداریم اما در گروه علوم ریاضی بیش از متقاضیان صندلی داریم.

مروتی درباره ضوابط و تمهیدات برای تامین امنیت برگزاری کنکور گفت: با قاطعیت عرض می کنم از ابتدای ایجاد سازمان سنجش هیچ سوالی از سازمان سنجش بیرون نرفته است و در حال حاضر به واسطه تکنولوژی های جدید گزارشاتی می رسد.

وی درباره قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور گفت: سال گذشته اینترنت به صورت نقطه ای قطع شده بود اما از آنتن های دیگر توانسته بودند، آنتن بگیرند؛ چرا که اگر یک آنتنی در یک منطقه ای قطع باشد در همان منطقه این امکان وجود دارد که از آنتنی که کمی دورتر است، خط را بگیرند. بنابراین ما قصد داریم در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سوال مجری که به نظر می رسد این روش منطقی نباشد و وزارت ارتباطات در این خصوص باید اظهار نظر کند و مسئولیت دارد، گفت: وزارت ارتباطات مسئولیت فنی این موضوع را برعهده دارد اما برای چند ساعت می ارزد که اینترنت به صورت سراسری قطع شود، چرا که سرنوشت داوطلبان در آن ساعت ها رقم می خورد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا