اقتصادی

قم قطب‌ صنعت کفش ماشینی در کشور است

رییس انجمن صنایع کفش ماشینی قم:

جواد شعبانزاده، رییس انجمن صنایع کفش ماشینی قم گفت: قم قطب تولید صنعت کفش ماشینی کشور است و افق صنعت کفش ایران صادرات سالانه ۸۰۰ میلیون محصول است.

به گزارش روند بازار، جواد شعبانزاده در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت کفش قم (قم شوز) گفت: کم آب بر بودن، اشتغال بالا به‌ویژه در حوزه اشتغال خانگی و سازگاری با زیست‌بوم قم از ویژگی‌های بارز صنعت کفش است.

رییس انجمن صنفی کفش ماشینی قم خاطرنشان کرد: نزدیکی به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، وجود مراکز مذهبی و زائرپذیری قم، قرارگیری قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان و غیره از عوامل مهم در رونق صنعت کفش در این استان است.

جواد شعبانزاده یادآور شد: در راستای خودکفایی این محصول ۳۰۰ آیتم از مواد اولیه که در زنجیره تامین تاثیرگذار است بومی‌سازی شده و امروز صنعت کفش قم این آمادگی را دارد که در حوزه تامین زنجیره تولید، برندینگ و محصول نهایی و صادرات، پذیرای هر نوعی خدمات به صنعتگران کفش کشور باشد.

رییس انجمن صنایع کفش ماشینی قم اظهار داشت: ۷۱۱ تولیدکننده کفش متقاضی حضور در نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم (قم شوز) بودند که به‌خاطر محدودیت مکان، تنها ۴۰۰ شرکت امکان شرکت در این رویداد بزرگ صنعت کفش کشور شدند. این حضور نشان از ظرفیت بالای صنعت کفش کشورمان دارد.

رییس انجمن صنفی کفش ماشینی قم با ابراز نگرانی از محدودیت فضای نمایشگاهی در استان قم گفت: فضا و مکان نمایشگاه بین‌المللی استان قم پاسخگوی نیازهای تجار و صنعتگران نیست درصورتی‌که تدبیری اندیشیده نشود ممکن این نمایشگاه از سال‌های بعدی در استان‌های دیگر برپا شود و میزبانی از قم گرفته شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تجار و فعالان اقتصادی از ۳۰ کشور خارجی حضور پیدا خواهند کرد، ادامه داد: قم قطب تولید کفش ماشینی کشور است و نگاه‌ها به این صنعت در استان قم پررنگ‌تر است.

رییس شورای تحول و پیشرفت صنعت، معدن و تجارت:

قم باید یکی از قطب‌های صنعت کفش ماشینی درخاورمیانه باشد

رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: کفش ماشینی در قم یک صنعت باسابقه در کشور است و می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به یکی از قطب‌های مهم این محصول در خاورمیانه تبدیل شود.

علی گلشنی عصر روز پنجشنبه در حاشیه سومین روز از نمایشگاه کفش قم در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: برپایی این قبیل از نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی می‌تواند به هم افزایی و رونق هرچه بیشتر در بین تولیدکنندگان و تجار داخلی و خارجی تبدیل شود.

وی ابراز داشت: نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم از نظر کیفیت، جزو بهترین نمایشگاه‌های کشور است که تولیدکنندگان برتر در آن فرصت حضور پیدا کرده‌اند.

هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم با ۴۰۰ غرفه از ۲۶ دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قم برپا شده و تا ۲۹ دیماه ادامه دارد.

گزارش تصویری هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم (قم شوز)

از طريق
ایرنا
منبع
خبرگزاری مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا