ورزش

قهرمانی آرژانتین در کوپا آمریکا پس از ۲۸ سال

تیم ملی فوتبال آرژانتین در دیداری حساس برابر رقیب دیرینه خود به برتری رسید تا پس از ۲۸ سال جام قهرمانی آمریکای جنوبی را بالای دستان کاپیتان لیونل مسی ببیند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، فینال رقابت‌های کوپا آمه ریکا ۲۰۲۱ ساعت ۰۴:۳۰ امروز بین تیم‌های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین برگزار شد. این دیدار که در ورزشگاه ماراکانا شهر ریو دو ژانیرو برگزار شد با پیروزی یک بر صفر آرژانتین همراه بود تا لئو مسی و هم تیمی‌هایش جشن قهرمانی در خاک برزیل بگیرند.

آنخل دی ماریا (۲۱) تک گل این دیدار را برای آرژانتین به ثمر رساند.

دو تیم در حضور ۷۵۰۰ نفر تماشاگر که تنها ۱۰ درصد از ظرفیت استادیوم باشکوه ماراکانا را شامل می‌شد بازی را آغاز کردند. آرژانتین و برزیل غول‌های فوتبال دنیا بازی را کاملاً محتاطانه آغاز کردند تا کمترین موقعیت گل زده را به همدیگر داده باشند.

بازی منطقی و کم اشتباه رقبای دیرینه تا دقیقه ۲۱ ادامه داشت که پاس عمقی «رودی دی بل» روی نفوذ آنخل دی ماریا به وی رسید تا او با ضربه چیپ تماشایی خود بتواند دروازه طلایی پوشان فوتبال دنیا را باز کند.

گل دی ماریا به ادیسون آب سردی بر پیکر میزبان ریخت تا نیمار و هم تیمی‌هایش تصمیم به ارائه بازی تهاجمی برای جبران نتیجه بگیرند.

بازیکنان برزیل که در طول جام، عملکردی استثنایی داشتند در نیمه اول، بازی رو به جلو را در دستور کار خود قرار دادند اما آرژانتینی‌ها با دفاع منطقی و تسلط بر فضای بازی در تمام فضاها اجازه ندادند کار به تساوی بکشد.

نیمه دوم با تعویض‌های تهاجمی میزبان همراه بود اما دفاع چندلایه آبی- سفیدهای آرژانتین مانع از باز شدن دروازه این تیم شد تا این تیم برای نخستین بار با کاپیتانی لئو مسی به قهرمانی برسد.

بردی که طلسم مسی برای فتح جام را نیز شکست تا فوق ستاره فوتبال دنیا به اولین قهرمانی اش در رقابت‌های ملی برسد و برزیل نتواند برای دهمین بار کوپا آمه ریکا را نصیب شود.

خبرنگار: مهدی مرتضویان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا