اقتصادی

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار چند؟

در حالی که بازارهای موازی به خصوص بازار خودرو در ماه گذشته کاهش قیمت چشمگیری را تجربه کردند بازار موتورسیکلت نه تنها در آبان ماه از مسیر افزایشی خارج نشد بلکه با ورود به آذر ماه نیز کماکان قیمت ها در این بازار در حال بالا رفتن هستند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین قیمت خرید موتورسیکلت

نگارعلی_ در حالی که آبان ماه برای اکثر بازارهای موازی ماه پرنوسانی بوده است و اکثر بازارهای خودرو، موبایل، طلا و ارز سکه کاهش قیمت را در این ماه تجربه کردند بازار موتورسیکلت روند دیگری را در پیش گرفته است؛ بالا بودن نرخ خودرو و کاهش قدرت خرید مردم و همچنین پاندمی کرونا و تمایل افراد برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی باعث شده است که تقاضا برای موتورسیکلت ها افزایش پیدا کند و در حالی که خرید و فروش در بازار خودرو قفل شده است بازار موتورسیکلت در وضعیت دیگری به سر می برد گفتنی است که بازار دوچرخه نیز روندی مشابه بازار موتورسیکلت را در پیش گرفته است و بالا بودن تقاضا مانع کاهش قیمت ها در این بازار نیز شده است.

بازار موتورسیکلت که تا مهر ماه همسو با سایر بازارها در حرکت بوده است از آبان ماه تاکنون مسیر دیگری را در پیش گرفته است و در حالی که قیمت ها در سایر بازارها در حال تعدیل شدن هستند قیمت انواع موتورسیکلت هر لحظه در حال افزایش است به طوری که موتورسیکلت تی وی اس وگو که در اوایل مهر ماه ۳۵ میلیون تومان قیمت داشته است در اوایل آبان ماه به قیمت ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و با وجود آنکه شتاب افزایش قیمتی آن در آبان ماه کمی کمتر شده است این خودرو باز هم با افزایش ۱ میلیون تومانی امروز به قیمت ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر افزایش قیمت ها در بازار موتور سیکلت در حدفاصل ۱۰ مهر ماه تا ۲۰ آبان ماه اتفاق افتاده است و پس از آن از شتاب افزایش قیمت ها در این بازار کاسته شده است اما روند بازار کماکان افزایشی است.

به طوری که قیمت آپاچی ۲۰۰ از ۶۵ میلیون تومان در اوایل مهر ماه به ۷۷ میلیون تومان در اواسط آبان ماه رسیده است و این خودرو در حال حاضر با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۸۷ میلیون تومان رسیده است و یا موتورسیکلت باجاج پالس از ۷۳ میلیون تومان در اوایل مهر ماه به ۱۰۵ میلیون تومان در اوایل آبان ماه رسیده است و امروز نیز این موتور سیکلت با افزایش ۱۱ میلیون تومانی ۱۱۶ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت روز موتورسیکلت در جدول زیرآمده است:

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا