اجتماعی

بهانه‌ای دیگر برای افزایش قیمت اینترنت

در حالی است که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به دلیل گران فروشی ۱٫۳ هزارمیلیارد تومان جریمه شده‌اند، اما به نظر می‌رسد دولت به بهانه کیفیت قصد دارد که تعرفه‌های اینترنت را افزایش دهد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که طبق قانون مجلس تعرفه اینترنت ثابت، امسال افزایشی نخواهد داشت. از سوی دیگر رئیس سازمان تنظیم مقررات از افزایش قیمت اینترنت برای ارائه اینترنت با کیفیت‌، از سال آینده خبر داد.

صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برای سال جدید، مدل جدید قیمتی خواهیم داشت، مدلی که هم برای مردم مفید باشد و هم برای اپراتورها، اکنون هم در حال بررسی مدل‌های قیمتی هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

قیمت اینترنت موبایل پایین است!

شکوهی در این باره گفته است: قیمت اینترنت موبایل پایین است، به همین دلیل گرایش به استفاده از اینترنت ثابت کم شده و بخش ثابت از این بخش ضربه خورده است، در این بخش هم باید اصلاحاتی انجام دهیم که این قیمت‌ها با هم تناسب داشته باشند.

او وعده داده است که دولت حتی با افزایش تعرفه‌های اینترنت، این امکان را فراهم می‌کند که مردم بتوانند به سرویس‌های پایه‌شان دسترسی داشته باشند، اما باید مدل مناسبی وجود داشته باشد که هم مردم به سرویس مناسب با قیمت مناسب برسند، هم اپراتورها بتواند سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد.

این در حالی است که چندی پیش تعزیرات حکومتی تهران، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل را به دلیل گران فروشی و دریافت هزینه‌های اضافی از مشتریان، ۱٫۳ هزارمیلیارد تومان جریمه کرد. این جریمه نقدی به صندوق دولت تعلق گرفت.

تغییر تعرفه‌های اینترنت

رئیس سازمان تنظیم مقررات به نارضایتی کاربران از کیفیت اینترنت هم اشاره کرد و گفت: قیمت در کنار کیفیت و در دسترس بودن، در کنار هم باید مورد توجه قرار گیرد. باید مطمئن باشیم که همیشه ارائه کیفیت مناسب به مردم امکان‌پذیر است و اگر قیمت‌ها آنقدر پایین باشد که این امکان فراهم نشود، مردم بیشتر متضرر می‌شوند.

در چند ماه اخیر کندی اینترنت که ناشی از قطع چند صد گیگاباتی پهنای باند بین‌المللی بود، باعث مشکلاتی فراوانی برای کاربران در کشور شده است، از همین رو دولت با افزایش قیمت اینترنت سعی در افزایش کیفیت پهنای باند دارد.

همچنین براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی در طرح معماری شبکه ملی اطلاعات تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوار‌ها و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها با متوسط سرعت اینترنت ۲۵ مگابیت برثانیه به پهن‌باند دسترسی داشته باشند.

به نظر می‌رسد دولت قصد دارد برای جلوگیری از ضرر بخش ثابت و کنترل کیفیت اینترنت، قیمت تعرفه‌های اینترنت اپراتورهای تلفن همراه را در سال آینده افزایش دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا